اعمال هزینه تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات

تهران- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت و ستاد توسعه زیست فناوری مقرر شد هزینه های تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات اعمال شود که این مهم کمک می کند واحدهای صنعتی هزینه بیشتری را برای جذب نیروهای دانش بنیان و پروژه های دانش بنیان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، محمد مهدی برادران روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه ارتقا فناوری در صنعت غذا و داروی کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین افزود: تلاش می شود به اهداف امسال در حوزه صنایع عمومی با رویکرد تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: پیرو نامگذاری امسال اولین جلسه کاری وزیر در وزارتخانه دیداری مشترک با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد. در آنجا مکلف شدیم شاخص‌های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و شاخص های دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی را دنبال کنیم. برهمین اساس این دو راهبرد اساسی هدف گذاری شد.

برادران با بیان این که نزدیک به دو میلیارد دلار واردات دارویی داریم گفت: بر همین اساس امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با همکاری برخی پتروشیمی ها و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف با کمک صنایع غذایی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و صنایع دارویی وزارت صمت بتوانیم کاهش ۵۰ درصدی در حوزه واردات دارو را رقم بزنیم.

وی با بیان این که بازارهای منطقه ای و بازرهای خوبی در سطح جهان برای داروهای با کیفیت ایرانی داریم گفت: دغدغه این بود که تاکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو اختصاص پیدا می کرد ترجیح براین بود این ارزبری صرفا برای مصرف داخلی باشد؛ بنابراین با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اعمال آن به طریق دیگر می توان از ظرفیت تولید دارویی کشور در بازاریابی صادراتی استفاده کرد.

برادران در ادامه گفت: در تفاهم نامه جدید مقرر شد هزینه های تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات اعمال شود که این مهم کمک می کند واحدهای صنعتی هزینه بیشتری را برای جذب نیروهای دانش بنیان و پروژه های دانش بنیان انجام دهند و این را به عنوان یک هزینه مورد قبول پذیرفته ایم.

وی گفت: همچنین مقرر شد از ظرفیت شهرک های صنعتی به عنوان شهرک های دانش بنیان با همکاری پارک ها برای توسعه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف ارتقای فناوری در صنعت غذا و داروی کشور امروز  امضا شد.

نفوذ فناوری در صنعت غذا و دارو، تدوین سند بالادستی تحول در صنعت غذا و دارو ، بازسازی و نوسازی زیرساخت صنعت غذا و دارو، ترویج فرهنگ دانش بنیانی و ترغیب صنایع عمومی جهت دانش بنیان شدن با تشویق آنها از محورهای این تفاهم نامه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha