۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84705014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقیف ۸۰۰ خودرو در خراسان جنوبی که ۲ تخلف حادثه‌ساز داشتند

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: تمرکز پلیس در تعطیلات نوروز بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بوده است و بیش از ۸۰۰ خودرو که ۲ تخلف حادثه‌ساز داشتند، توقیف شدند.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت با بیش از ۸ هزار تخلف حادثه‌ساز که ۷۳ درصد افزایش نیز داشته، برخورد و اعمال قانون شده است.

وی گفت: بیشترین تخلفات با ۲۷ درصد مربوط به توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ بوده و ۵۲ درصد واژگونی خودروها و خروج از محور را داشتیم که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی همچنین نبود مدیریت زمان سفر از سوی راننده‌ها است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: فوتی‌های تصادفات نوروز ۱۴۰۱ در محورهای مواصلاتی استان ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی ترددها در خراسان جنوبی از ابتدای امسال اظهار داشت: پنج میلیون تردد در تعطیلات نوروزی را شاهد بودیم که افزایش ورودی و خروجی‌های استان نیز ۶۲ درصد بوده است.

سردار فرشید به فوت هفت نفر در تصادفات جاده‌ای امسال اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸ نفر بود، ۷۱ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: با وجود ۲ سال محدودیت ترددها به دلیل شیوع کرونا، خوشبختانه با همراهی مردم امسال به‌رغم افزایش ترددها، حوادث کمتری داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: بیشترین تردد نوروزی مربوط به محور زاهدان - نهبندان، بیرجند - قاین همچنین محور راور - دیگ رستم و دیهوک بوده که متاسفانه بیشترین تصادفات و فوتی‌ها هم در این ۲ محور رخ داده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های پلیس برای نجات جان یک کودک در ایام نوروز گفت: همچنین طی ۲ تماس مردمی، ماموران پلیس به ۲ نفر از هموطنان که در جاده‌های استان دچار مصدومیت شده و جانشان به خطر افتاده بود، امدادرسانی کردند.

سردار فرشید تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شلوغی ساعات و دقایق منتهی به اذان مغرب، شهروندان قوانین و مقررات را رعایت و با زمان‌بندی، ترددهای برون و درون شهری خود را به لحظات نزدیک به افطار موکول نکنند تا شاهد افزایش حجم ترافیک و بروز حوادث نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha