۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84705646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۱۰ مسافر نوروزی در ایوان اسکان یافتند

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبر: 84705646
۲ هزار و ۳۱۰ مسافر نوروزی در ایوان اسکان یافتند

ایلام - ایرنا - فرماندار ایوان گفت: ۲ هزار و ۳۱۰ مسافر نوروزی تعطیلات نوروزی امسال در این شهرستان اسکان یافتند.

حجت اله اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین در تعطیلات نوروزی امسال ۷۶ هزار و ۸۹۶ گردشگر نیز از مکان های دیدنی و آثار باستانی شهرستان ایوان بازدید کردند.

وی افزود: یک مدرسه ۱۲ کلاسه، ساختمان مهمانسرا، اردوگاه شهدای هفت تیر خوران، خانه معلم، مجتمع تفریحی کیان(سد کنگیر) و مجتمع تفریحی خرم خوران برای اسکان مسافران در این شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندار ایوان ادامه داد: نظارت بر رستوران‌ها، واحدهای خدماتی شهری و بین‌راهی، هماهنگی برای تامین امنیت، بهداشت و دیگر خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی نیز در این ایام انجام شد.

اکبری تاکید کرد: همچنین برپایی ایستگاه ورودی سفرهای نوروزی برای مسافران و پخش بروشور جهت آشنایی با شهرستان و اماکن گردشگری، نظارت بر بازار و ایجاد گشت های راهداری از دیگر خدمات انجام شده در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری شمال ایلام دارای ۶۷ اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.

همچنین آبشارهای هفت گانه پلیه، سنگ سامری، روستای خُران ایوان، بوستان جنگلی خُران، منطقه پلنگ کُنام در شهرستان ایوان قرار دارند.

گلیم بافی، چیت بافی، مسگری، معرق و صنایع چرم از هنرهای دستی فعال در این شهرستان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha