۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84705676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۸۰ مورد بازرسی در طرح نظارتی نوروز از بازار کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۸۰ مورد بازرسی از بازار استان در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز امسال توسط بازرسان این سازمان در استان انجام شد.

فرزاد سردارزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت، گفت: در نتیجه این بازرسی ها ۱۸۵ تخلف از واحدهای صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان احراز شده است.

وی اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح ۱۵۷ پرونده تخلف به ارزش پنج میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ارزش پرونده‌های تخلف در بازار استان در طرح نظارتی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده یادآور شد: افزایش میزان جریمه متخلفان در بازار عامل تاثیرگذاری در کاهش و ممانعت از تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی است لذا در این راستا میزان و مبلغ جریمه‌ها افزایش داده خواهد شد.

وی اولویت بازرسان این سازمان را برخورد با عدم درج قیمت کالا هم در واحدهای تولیدی و هم واحدهای صنفی موجود در بازار خواند و گفت: بیشترین تخلف در بازار استان به عدم درج قیمت کالا بر می گردد که با افزایش جریمه‌ها امید می رود این تخلف هم کاهش چشمگیری پیدا کند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha