۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84705701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان خراسان شمالی پذیرفته می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ۲۹۶ نفر پایه هفتم و مابقی در پایه دهم هستند. 

ابوالقاسم اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۴۴۴ دانش آموز در مدارس سمپاد پذیرش شدند که از این تعداد ۲۴۴ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و در ۲۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم در تکمیل ظرفیت بودند.

وی گفت: امسال حدود ۱۳ درصد افزایش ظرفیت پذیرش در مدارس سمپاد استان نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: ثبت نام آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان از امروز با مراجعه به سامانه؛ azmoon.medu.ir امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از ۱۶ تا  ۲۵ فرورین ماه از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

اکبری گفت: تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل داوطلبانه ملزم به ارائه رمز همگام به دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کارت ورود به جلسه، پنج روز قبل از تاریخ  برگزاری تا روز برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
وی گفت: آزمون ورودی پایه هفتم،  ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶  خرداد ماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ خرداد ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ مدرسه سمپاد در شهرستانهای بجنورد اسفراین و شیروان دایر است گفت: ۲۴دانش آموز دختر در دبیرستان نجابت و ۲۴دانش آموز پسر در دبیرستان پژوهش مانه و سملقان مشغول به تحصیل در مدارس سمپاد  این شهرستان خواهند شد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha