۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84705800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محافل خانگی قران‌خوانی در مازندران احیا می‌شود

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84705800
محافل خانگی قران‌خوانی در مازندران احیا می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برنامه‌ریزی و آغاز اجرای برنامه‌های قرآنی و دینی ویژه ماه رمضان در این استان خبر داد و گفت که امسال محافل دینی و قرآن‌خوانی خانگی در حدود یک هزار منزل در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار روز سه شنبه در نشست خبری در ساری از قرآن خوانی دورهمی در منزل افراد به عنوان یکی از آداب و رسوم مردم مازندران یاد کرد و افزود : به مرور زمان این سنت کمرنگ شد و در برخی مناطق از بین رفته است و اکنون تنها در تعداد اندکی از روستاها همچنان ادامه دارد و تلاش ما بر این است که این سنت را احیا کنیم.

وی قرآن خوانی دورهمی در منازل طی ماه رمضان را عامل همبستگی و نزدیکی بیشتر افراد با یکدیگر دانست و گفت : سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری و مشارکت موسسات و خانه های قرآنی در سطح استان مبادرت به برنامه ریزی برای اجرای این برنامه در سطح کرده است که در برخی مناطق این محافل قرانی و دینی خانگی در حال برگزاری است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت : با توجه به فعالیت یکهزار خانه و موسسه قرآنی در مازندران به هر یک از آنها ابلاغ شده است که حداقل یک محفل دینی و قرآن خوانی را در یکی از منازل اهالی منطقه برگزار کنند که بر این اساس پیش بینی می شود برای ماه رمضان امسال یک هزار محفل خانگی قران خوانی برگزار شود .

وی برگزاری محافل قرآن خوانی به همراه تفسیر آیات قرآن کریم را حائز اهمیت دانست و افزود : امیدواریم امسال در سال نخست این برنامه بتوانیم به موفقیت لازم برسیم تا در ماه رمضان سال های آینده این برنامه ویژه تر و برپارتر برگزار شود .

شریف تبار همچنین از اعزام حدود سه هزار و ۵۰۰ مبلغ زن و مرد به مساجد مازندران در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت که از این تعداد ۵۰۰ مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی مستقر در قم اعزام شده اند .

وی با اظهار این که برنامه های ویژه رمضان امسال در مازندران بر محور شعار « مسجد حرکت آفرین معنوی است » تهیه و تدوین شد، افزود : با توجه به این که دو سال گذشته به خاطر شرایط حاد کرونایی مومنان از حضور دستجمعی در مساجد محروم مانده بودند امسال از هیات امنای مساجد خواسته شد تا با رعایت مسائل بهداشتی درب مساجد را به روی مردم باز کنند و با اجرای برنامه های مدون سازمان در رونق بخشیدن به حضور مردم همراه با بار معنوی آن فعال باشند .
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران برگزاری پویش «حال خوب من در مسجد » به همراه غبارروبی مساجد را از برنامه های این اداره کل پیش از حلول ماه رمضان معرفی کرد و گفت : جشن « روزه اولی ها » هم  برای کودکانی که امسال به سن شرعی رسیده اند و می توانند روزه بگیرند در چند شهرستان مازندران برگزار خواهد شد ضمن این که « سفره های افطاری مادرانه »  را همزمان با شب وفات حضرت خدیجه (س) با کمک بانوان در مساجد استان برنامه ریزی کره ایم.

شریف تبار از اجرای برنامه « افطاری ساده » ، شب شعر آیینی با محوریت امام حسن (ع) و بهره گیری از فضای مجازی برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی از جمله پخش ۲۰ برنامه کودک و نوجوان ویژه رمضان از هفتم این ماه به عنوان دیگر برنامه های ماه رمضان نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha