۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 84705933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ قرارداد سرمایه‌گذاری در منطقه‌ ویژه اقتصادی کازرون منعقد شد

شیراز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: با توجه به افق توسعه آینده منطقه ویژه اقتصادی شهرستان کازرون، اجرای طرح توسعه این منطقه در دست پیگیری است و تاکنون پنج قرارداد در زمینه استقرار واحدهای تولیدی در این منطقه منعقد شده است.

سید مصطفی هاشمی، سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون افزود: زیرساخت‌های اولیه مانند آب و فاضلاب، برق و گاز در این منطقه ایجاد شده و زمینه برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم است و سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرار واحدهای تولیدی ایجاد خواهد شد.
او اظهار داشت: به منظور حمایت از سرمایه گذاران، اموری همچون صدور جواز تاسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری در این ناحیه صنعتی به شکل رایگان انجام می شود و امکان واگذاری زمین به متقاضیان به شکل نقد و اقساط نیز وجود دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون می‌توانند در زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و خدماتی فعالیت کنند.
هاشمی گفت: تاکنون افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی ۷۳ هکتاری کازرون هزینه شده و تا این مرحله ۲ طرح با افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نیز در این منطقه در حال اجرا است.
وی، ابراز امیدواری کرد که با توجه به قابلیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، همچنین در جریان بازدید از زیرساخت‌های ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون، بر لزوم سرعت گرفتن روند رفع نواقص و به مدار وارد شدن مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این ناحیه صنعتی تاکید کرد.
هاشمی، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اخذ مجوز حفر یک حلقه چاه آب افزود: با حفر این چاه زمینه مناسبی برای تامین آب پایدار واحدهای مستقر در این ناحیه صنعتی فراهم می شود.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کازرون در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیات وزیران رسید و شرکت شهرک های صنعتی فارس به عنوان متولی اجرای آن انتخاب شد.
فرآیند راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون از سال ۱۳۹۳ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیز زیرساخت هایی برای راه اندازی آن فراهم شده است.
شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha