امسال ۱۵ میلیارد ریال برای اشتغال زندانیان هرمزگان اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: در سالجاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زندانیان و خانواده های آنان در استان اختصاص یافته است.

مصطفی کیشانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری زندان های استان افزود: این مبلغ در اختیار کار آفرینان قرار می گیرد تا برای مددجویانی که از زندان های هرمزگان آزاد می شوند، اشتغالزایی شود.
وی بیان داشت: تاکنون سه میلیارد ریال به کارآفرینان پرداخت شده و ۱۲ میلیارد یال هم جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
مدیرکل زندان های هرمزگان تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۳۰ نفر از مددجویان به طور مستقیم و اشتغال ۳۰ نفر دیگر را به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
کیشانی به کاهش جمعیت کیفری زندان ها هم اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها و ارفاق های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی با مراجع قضایی برقرار است و باید از این ظرفیت برای آزادی مددجویانی که مورد اصلاح و بازسازی شخصیت قرار گرفته و برای جامعه موثر خواهند بود، استفاده کرد.
مدیرکل زندان های هرمزگان افزود: ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از پایند الکترونیکی در استان ایجاد شده و باید مددجویانی که شرایط لازم برای استفاده از پابند الکترونیکی را دارند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند که این مهم در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
کیشانی با اشاره به ملاقات الکترونیک زندانیان نیز گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار مورد ملاقات تصویری بین زندانیان و خانواده هایشان برقرار شد که نسبت به سال ۹۹ بیش از هشت برابر شده است.
وی بر توسعه خدمات الکترونیک در سالجاری نیز تاکید کرد و اظهارداشت: ارائه خدمات الکترونیک در زندان ها موجب رفاه حال زندانیان و خانواده هایشان خواهد شد و توسعه این خدمات در دستور کار زندان های استان است.
مدیرکل زندان های هرمزگان همچنین بر نخبه پروری و شناسایی کارکنان ساعی در زندان ها تاکید کرد و افزود: باید پرورش نیروهای نخبه و تلاش گر و ارتقای شغلی آن‌ها در زندان ها جدی گرفته شود.
کیشانی بر برخورد جدی با کارکنان متخلف هم تاکید کرد و گفت: افرادی که نظم و انضباط را رعایت نمی کنند و امنیت زندان ها را به مخاطره می اندازند، جایی در سیستم زندانبانی نخواهند داشت.
مدیرکل زندان های هرمزگان همچنین بر جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه به زندان ها، کنترل وضعیت بهداشت روحی و روانی مددجویان، توجه بیشتر به امور رفاهی کارکنان، ارتقای کیفیت غذای زندان ها و رسیدگی بیشتر به خانواده زندانیان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha