۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 84706038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش مراجعان سرپایی کرونا در مشهد هشدار دهنده است

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 84706038
افزایش مراجعان سرپایی کرونا در مشهد هشدار دهنده است

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به افزایش محسوس بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هشدار داد.

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار مراجعان سرپایی بیماران با علائم مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت کرونا زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سه روز گذشته از ۲۸۵ به ۵۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی طی سه روز گذشته گفت: در حال حاضر ۳۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۸۵ نفر از آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۲۸۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

دکتر پهلوان اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند که این تعداد طی روزهای اخیر روند افزایشی داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۷۱ هزار و ۱۶۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۳۶۸ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha