۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84706585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان هتک حرمت به حرم رضوی را محکوم کردند

زاهدان- ایرنا- علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌های جداگانه تعرض به حرم مطهر امام رضا(ع) را در ماه مبارک رمضان را محکوم کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه اظهارداشت: هرکس قصد تفرقه میان ‏مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکران آمریکا و اسرائیل هستند.
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

وی افزود: در سومین روز ماه مبارک رمضان،سه طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت عظیمی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و حرم مطهر رعایت نشده است.

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جنایتکاران تکفیری اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند.
وی تصریح کرد: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسوولان درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.
مولوی سلامی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت است، خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایطی حفظ کردند.

وی ادامه داد: افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.
 

جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند
امام جمعه اهل سنت سرباز ضمن محکوم کردن حتک حرمت حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، گفت: اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام های ‏فرزندان آن ها از اهل بیت(ع) است و ما به این نام ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.
مولوی عنایت اله رسولی زاده اظهارداشت: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از اینها جداست، ما در این کشور زندگی می کنیم و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری‌ها هم مسیر نخواهیم بود‎.
وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.
 

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه ضمن محکومیت این اقدام ‏ددمنشانه، با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) شیعه و سنی نمی شناسد، افزود: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.‏
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، با اشاره به اینکه گروهک های تکفیری و تروریستی جایی در میان اهل سنت ندارند، گفت: از دستگاه قضایی می‌‏خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند‎.
وی ادامه داد: این اقدام آن هم در ماه رمضان که هر گونه خشونت، قتل و خونریزی در آن مذموم است به شدت محکوم ‏بوده، دشمنان بدانند چنین اقداماتی خدشه‌ای به وحدت، آرامش و اتحاد ملت ایران وارد نمی‌کند.‏
‏ ‏

بر اساس گزارش ایرنا، ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه جاری، یک فرد ضارب در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) به ۳ روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوءقصد قرار گرفتند، از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.  

ضارب با نام «ل. م.» که از ساکنان همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است، نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوءقصد قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیان مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شد و حجت‌الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می‌برد. 

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیان مضروب، پیش از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارد شده، به شهادت رسیده بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha