معاون استاندار تهران: ظرفیت کافی برای ساماندهی معتادان متجاهر ایجاد شد

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: با ایجاد فضاهای جدید برای جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر، ظرفیت کافی برای این موضوع در استان تهران فراهم شده‌است.

عباس جوهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماه پایانی سال گذشته قرارگاه خدمات اجتماعی در استان تهران و شهرستان های تابعه راه اندازی شد و فرمانداران  متولی اجرای کار شدند تا هر شهرستانی بتواند به طور مستقیم خدمات ارائه کند.

وی اظهار داشت: در شهر تهران نیز شهردار پای کار آمد و در نهایت همه ظرفیت های استان را به میدان آوردیم.

جوهری خاطرنشان کرد: برای ساماندهی معتادان متجاهر در گام نخست فعالیت قرارگاه خدمات اجتماعی، ابتدا برخی اشکالات و نواقص را شناسایی کردیم که از جمله آن لزوم ایجاد مکان جدید برای نگهداری معتادان متجاهر بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به وجود برخی موانع قانونی، اعلام کرد: با وجود این موانع امکان جمع آوری و نگهداری زنان، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال معتاد متجاهر فراهم نبود و مکان مناسبی نیز برای نگهداری آنان وجود نداشت.

وی ادامه داد: هم اکنون مکان مناسبی برای زنان معتاد متجاهر آماده شده است و در کنار مجموعه سپاه، شهرداری تهران نیز برای ۵۰۰ نفر ظرفیت جدید آماده کرده که به زودی به بهره برداری می رسد.

جوهری اضافه کرد: پیش بینی ما وجود نزدیک به ۲۵ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران بود و بر این اساس برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر کمبود ظرفیت داشتیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه راه اندازی و تاسیس مراکز جدید نگهداری از معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت، گفت: در همین بازه زمانی بیش از چهار هزار معتاد متجاهر جمع آوری کردیم.

این مسئول اضافه کرد: مکان های موجود ساماندهی شد و به دنبال راه اندازی حداقل ۶ هزار ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران هستیم.

دولت باید برای ساماندهی معتادان متجاهر هزینه کند

جوهری افزود: برای جمع آوری، نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر پیش بینی های لازم انجام شده است و دولت باید برای آنان هزینه کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران اظهار داشت: از سوی دیگر با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با شهرداری تهران، این افراد بلافاصله پس از ترک داده شدن و ترخیص وارد حوزه توانمند سازی و مجموعه بهاران شده تا آماده مهارت آموزی و ورود به بازار کار شوند.

وی یادآور شد: برای اشتغال این افراد برنامه ریزی کرده ایم و قدمهای خوبی در این زمینه برداشته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha