۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84706708
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد لارستان ۳۳۰ طرح اشتغال زایی اجرا کرد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبر: 84706708
کمیته امداد لارستان ۳۳۰ طرح اشتغال زایی اجرا کرد

لارستان- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام (ره) لارستان فارس گفت: پارسال بیش از ۳۳۰ طرح اشتغال زایی کوچک و زودبازده ومشاغل خانگی در بخش های مختلف از سوی این نهاد حمایتی اجرا شده است.

هوشنگ دلاور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد طرح با میزان سرمایه گذاری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال از سوی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان اجرایی شد.

وی بیان کرد که این میزان سرمایه گذاری و تسهیلات اشتغال زایی در قالب بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بوجه و همچنین وام های اعطایی صندوق حمایت امداد با سود چهار درصد به متقاضیان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان پرداخت شد.

دلاور گفت: آموزش رایگان فنی مددجویان، انجام مشاوره های شغلی ، ارایه آموزش برای پایدار سازی طرحها، نظارت مستمر بر اجرای آنها از دیگر سرفصل های کاری کمیته امداد در حوزه اشتغال است.

مدیر کمیته امداد لارستان همچنین یادآور شد: هدف از اجرای طرح های اشتغال زایی ، کمک به توانمند سازی خانواده ها و استقلال اقتصادی آنهاست که پس از اجرای طرح کارشناسان این اداره با بازدیدهای مکرر و راهنمایی های لازم فنی فرآیند پیشرفت و توسعه این طرح ها را به متقاضیان ارایه می کنند.

وی برگزاری دوره های مختلف فنی ، بازاریابی ، مشتری یابی برای مشاغل به ویژه در حوزه دامپروری و کشاورزی به مددجویان و متقاضیان را از دیگر برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد امام (ره) شهرستان لارستان ذکر کرد و گفت: در همین راستا و در سال گذشته ۲۵۶ نفر از این دوره ها بهره مند شدند.

دلاور ابراز داشت: یکی از رویکردها و سیاست های مهم کمیته امداد به ویژه در سال های اخیر خروج تدریجی خانوارهای زیر پوشش از چرخه حمایتی با استفاده از همین طرح های اشتغال زایی و توانمندسازی آنها بوده است.

به گفته دلاور، هم اینک نزدیک به چهار هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری شهرستان لارستان زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار و با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر بدون احتساب شهرستان تازه تاسیس جویم در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha