۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبر: 84706761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ مرکز عرضه فرآورده‌های دامی در آذربایجان‌غربی پلمب شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در استان پلمب و ۹۴ مرکز متخلف نیز به مراکز قضایی معرفی شدند.

امید خلیل زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح تشدید کنترل و  نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ۴۳ اکیپ نظارتی ستادی و بازرسی عملیاتی استان در ۲ شیفت کاری صبح و بعد از ظهر وظیفه نظارت بر مراکز تولید و توزیع فرآورده های خام دامی را بر عهده دارند.

وی افزود: در ایام نوروز بازرسین این طرح ۹ هزار و ۹۱۹  نوبت بازرسی از مراکز عرضه انواع فرآورده های دامی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و ماهی انجام دادند.

وی در رابطه با کشفیات صورت گرفته، بیان کرد: نزدیک به ۲۰ تن انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی ویژه ایام ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه توسط بازرسین دامپزشکی ادامه خواهد داشت، از شهروندان خواست تمامی فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، عرضه گوشت به صورت غیربهداشتی در ورودی‌های شهرستان ارومیه علاوه بر اینکه چهره نامناسبی به شهر بخشیده بود بلکه سلامت مردم را نیز تهدید می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha