۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84706790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امانت گیری کتاب در مهاباد سه برابر شد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 84706790
امانت گیری کتاب در مهاباد سه برابر شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۹ هزار و ۶۲ جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که نسبت به سال قبل از آن رشدی سه برابری نشان می دهد.

چیا قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال به علت بهبود شرایط مقابله با کرونا، میزان امانت گیری کتاب افزایش یافته و تعداد اعضای کتابخانه ها نیز از کمتر از هزار نفر در سال ۱۳۹۹ هم اکنون به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته هزار و ۲۹۴ جلد کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنرو سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف نهاد کتابخانه ها و هزار و ۳۳۰ از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با اشاره به اینکه فعالیت این نهاد طی ۲ سال گذشته تحت تاثیر شیوع کرونا بود، اضافه کرد: از ابتدای امسال برنامه های فرهنگی مختلفی شامل معرفی کتاب، نمایشگاه های مجازی، قصه گویی، نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار شده است.

قادری اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۶ هزار جلد کتاب در قالب ۶۹ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد دارای بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است؛ این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ متر مربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان ۱۲ درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود؛ سرانه کتاب در این شهرستان نیز ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است که این مقدار ۱۴ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha