۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84706889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ابتلا به کرونا در انگلیس؛ افراد مسن هدف سویه جدید

تهران- ایرنا- در پی افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس و گسترش زیرسویه های جدید اومیکرون، داده ها حاکی از نرخ افزایشی ابتلا میان افراد بالای ۵۵ سال به ویژه افراد دارای بیماری های زمینه ای است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "اسکای نیوز"، در حالی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس میان گروه‌های سنی جوان‌تر در نوسان بوده، شیوع آن بار دیگر میان افراد مسن‌تر دارای بیماری های زمینه ای تشدید یافته است.

داده ها نشان می دهد شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس به بالاترین میزان خود رسیده است و از این رو کارشناسان نسبت به افزایش شمار بستری شدگان در بیمارستان و مرگ‌ومیر هشدار دادند.  

بر اساس داده‌های کالج امپریال لندن، دو سویهBA.۱ و BA.۲ اومیکرون که در حال حاضر انواع غالب ویروس کرونا در جهان بشمار می روند، باعث اوج همه گیری در ماه ژانویه و مارس در انگلیس شناخته شده اند.

در نتیجه تست های کرونای انجام گرفته از تاریخ ۸ تا ۳۱ مارس (۱۷ اسفند تا ۱۱ فروردین) ۶.۳۷ درصد از مردم انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا بوده اند که بالاترین سطح ثبت شده از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا بشمار می رود.

داده‌ها همچنین نشان می دهد در حالیکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در گروه‌های سنی جوان‌تر در نوسان بوده، شیوع آن در میان رده های سنی بالا دارای بیماری زمینه ای روبه افزایش است. به گونه ای که در پایان ماه مارس، انگلیس از یک سو شاهد کاهش شیوع در میان گروه های سنی ۵ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۵۵ سال بود و از سوی دیگر افزایش شمار مبتلایان  در میان افراد بالای ۵۵ سال است.

اما علیرغم افزایش شمار مبتلایان، دولت انگلیس به برنامه ریزی برای حذف محدودیت ها ادامه می دهد.  

«پروفسور پل الیوت» مدیر برنامه مقابله با کووید-۱۹ در این خصوص گفت که نظارت مداوم بر پیامدهای شدید کووید و ردیابی سویه های جدید بسیار اهمیت دارد.  

«دکتر لیلا مک‌کی» مدیر سیاست‌گذاری کنفدراسیون سرویس خدمات همگانی بریتانیا (NHS) نیز تاکید کرد که نزدیک به ۲۰ هزار نفر در حال حاضر به دلیل ابتلا به کووید در انگلیس بستری هستند و کارکنان خسته بیمارستان ها بار دیگر با افزایش بستری شدگان مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مقامات سرویس خدمات همگانی بریتانیا در حال افزایش خدمات کووید و بازگشایی بخش‌های مربوط به آن در بیمارستان ها هستند، اما دولت هم باید به این موضوع توجه کند. ما در بحبوحه کمبود نیرو به یک گفتگوی واقع بینانه در مورد وضعیت کنونی نظام سلامت نیاز داریم.

براساس آخرین آمار بدست آمده تاکنون بیش از ۲۱ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha