دشمنان با سوء قصد به روحانیان در حرم امام رضا (ع) به دنبال تفرقه افکنی هستند

گناباد-ایرنا- مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت: دشمنان با سوء قصد به روحانیان در حرم مطهر امام رضا (ع) به دنبال ایجاد و تشدید تفرقه بین شیعه و سنی هستند ولی این سیاست استکباری آنها راه به جایی نمی برد.

حجت الاسلام علی گوهری بهابادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عناصر وابسته به گروهکهای تکفیری با این اقدام به دنبال تحریک تعصبات قومی و دامن زدن به اختلافها بین شیعه و سنی هستند و با برنامه ریزی قبلی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی که نماد وحدت بین تشیع و تسنن است دست به این اقدام جنایتکارانه زدند.

وی ادامه داد: دشمنان با هدف قرار دادن فعالان گروههای جهادی در مناطق حاشیه شهر و فضاهای تلفیقی مشهد نشان دادند که  از هیچ تلاشی برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی دریغ نمی کنند ولی هوشیاری و بصیرت مردم شیعه و سنی نسبت به این ترفندها، خط بطلانی بر سیاستهای خصمانه گروهکهای عوامل استکبار جهانی می کشد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت: این سیاستهای نخ نمای عوامل و گروهکهای تکفیری وابسته به استکبار جهانی در ایجاد تفرقه بین تشیع و تسنن راه به جایی نمی برد و موجب الفت و همدلی و اتحاد بیشتر مسلمانان می شود.

به گزارش ایرنا فردی تکفیری دیروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر یعنی حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدند.

هر سه روحانی مزبور که هدف این سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان جهادی و فرهنگی مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha