۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84707068
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۱۰۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم نوروز امسال در استان سمنان معدوم شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: پنج هزار و ۱۰۳ کیلوگرم فرآورده‌های دامی ناسالم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز در هشت شهرستان از چهاردهم اسفند ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ ضبط شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: یکهزارو ۶۴ مرکز عرضه شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، جگرکی‌ها و کشتارگاه دام و طیور در استان سمنان وجود دارد که بیش از سه‌هزار و ۸۹ بازدید از این مراکز در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد.

وی ادامه داد: طی بازرسی‌ها در قالب طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان  با ۲۷۳ واحد عرضه به دلیل بی‌توجهی به نکات بهداشتی برخورد شد.

حسینی تصریح کرد: ۶ پرونده در زمینه تخلف واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان در مراجع قضایی از چهاردهم اسفند۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ تشکیل شد.

وی اضافه کرد: طی بازدیدها در نوروز ۱۴۰۱، در حدود یکهزار و ۶۹۷ کیلوگرم گوشت مرغ ناسالم از مرغ‌فروشی‌ها در نقاط مختلف استان سمنان، یکهزار و ۱۴۲ کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم از قصابی‌ها کشف و معدوم‌سازی شد.

وی یادآور شد: یکهزار و ۵۳۱ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی ناسالم مانند دل، جگر و سنگدان، ۳۵۱ کیلوگرم گوشت آبزیان ناسالم و ۳۸۲ کیلوگرم تخم مرغ ناسالم نیز در این مدت کشف و ضبط شد.

کشتار ۸۳۶ هزار و ۵۵۰ تن گوشت قرمز نوروز ۱۴۰۱ در استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برای تامین گوشت گوسفندی برای نوروز امسال ۱۸ هزار و ۳۱۱ راس گوسفند به وزن ۴۶۲ هزار و ۳۵۲ کیلوگرم و یکهزار و ۵۵ راس گاو به وزن ۳۷۴ هزار و ۱۹۵ کیلوگرم کشتار شد.
حسینی تصریح کرد: ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۳۰ قطعه مرغ برای تامین نیاز شهروندان در کشتارگاه‌های استان سمنان از زمان آغاز طرح نوروزی (۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱) کشتار شد.
وی یادآور شد: ناظران ذبح شرعی و کارشناسان دامپزشکی به منظور تایید سلامت گوشت در کشتارگاه‌های استان سمنان حضور دارند و در اجرای طرح نوروزی ۴۷۶ کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم و ۱۱ هزار و  کیلوگرم ۵۶۵ گوشت مرغ ناسالم در کشتارگاه‌های استان ضبط و معدوم‌سازی شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: ۳۶ نفر شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۸ تیم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی همکاری دارند.

وی ادامه داد: ۱۸ تیم در قالب ۹ تیم سیار و ۹ تیم ثابت از هشت صبح تا ساعت  ۲۰ در ۲ شفیت  از  مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان طی زمان‌های مختلف بازدید می‌کردند تا فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.
شهروندان هرگونه موارد مشکوک و آلودگی در عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی را می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ویژه دامپزشکی گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha