۲ هزار طرح نیمه‌تمام بهداشتی کشور امسال تکمیل می‌شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پنج هزار طرح نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی در کشور، اعلام کرد: دولت تلاش دارد با اولویت طرح‌های درمانی و مناطق محروم، نسبت به تکمیل ۲ هزار طرح تا پایان امسال اقدام کند.

به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان‌ها و طرح‌های در دست اقدام درمانی شهرستان پاکدشت به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تکمیل ۲ هزار طرح نیمه‌تمام درمانی برای امسال پیش‌بینی شده که این طرح‌ها برای بهره برداری به حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از این منابع محقق شده است.

وی از ساماندهی نیروهای انسانی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت متبوعش برشمرد و افزود: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، طرح ساماندهی نیروی انسانی در دستور کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در مجلس شورای اسلامی نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا فعالیت ارزشمند کادر درمان در ایام شیوع ویروس کرونا با تعیین تکلیف آنان ارج نهاده شود.
این مسئول اظهار داشت: تا کنون از محل تبدیل وضعیت ایثارگری، ۶۷ هزار نیرو ساماندهی شده و تلاش می‌شود با همراهی تمام مسئولان و همکاری سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور، وضعیت ایثارگران واقعی دوران شیوع ویروس کرونا تعیین تکلیف شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۰ هزار نیروی شرکتی، قراردادی، طرحی و سایر نیروها در وزارت بهداشت مشغول به کار هستند که ما موظف به پیگیری وضعیت استخدامی آن‌ها هستیم.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیازهای درمانی شهرستان پاکدشت گفت: اقدامات مهمی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت انجام شده و دولت نیز خود را موظف به تأمین نیازهای تخصصی این شهرستان می‌داند.
وی ادامه داد: ساختمان نیمه تمام کلینک تخصصی بیمارستان شهدای پاکدشت با همت خیرّ سلامت در حال تکمیل است که وزارت بهداشت نیز منابعی را متعهد شده و به این طرح تزریق می‌کند تا با سرعت بیشتری تکمیل آن پیش رود.
این مسئول از کمک برای ارتقاء اتاق‌های عمل مغز و اعصاب، سیستم فوریت‌هاز پزشکی و تکمیل بیمارستان جدید زعیم و ساختمان مرکز دیالیز این بیمارستان به عنوان دیگر تعهدات وزارت بهداشت در جریان بازدید امروز  نام برد.
رحیمی یادآور شد: به زودی یک دستگاه آمبولانس به شهرستان پاکدشت اختصاص می یابد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha