١٨ تیم دامپزشکی سمنان رمضان امسال طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۸ تیم سیار و ثابت رمضان امسال از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان طی زمان‌های مختلف بازدید می‌کنند تا فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: ۳۶ نفر شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۸ تیم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی  همکاری دارند.

وی ادامه داد: ۱۸ تیم در قالب ۹ تیم سیار و ۹ تیم ثابت از هشت صبح تا ساعت  ۲۰ در ۲ شفیت  از  مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان طی زمان‌های مختلف بازدید می‌کنند تا فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

وی یادآور شد: یکهزارو ۶۴ مرکز عرضه  مانند رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، جگرکی‌ها و کشتارگاه دام و طیور در استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: ۶ کشتارگاه دام و ۶ کشتارگاه طیور در طرح تشدید نظارت در ماه مبارک رمضان زیر ذربین تیم بازرسی دامپزشکی استان سمنان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تیم بازرسی دامپزشکی استان سمنان با همکاری پلیس و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ۶ نقطه ورودی به استان گشت کنترل جاده‌ای و نظارت بر ورود و خروج دام و طیور به منظور مبارزه با بیماری‌‎ها و داشتن گواهی حمل بهداشتی نظارت خواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و آلودگی در عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی را می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ویژه دامپزشکی گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: طرح تشدیدنظارت در ماه مبارک رمضان تا سیزدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha