۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84707158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ و ۱۵ فروردین رخداد بی سابقه دما در زنجان ثبت شد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 84707158
۱۴ و ۱۵ فروردین رخداد بی سابقه دما در زنجان ثبت شد

زنجان – ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در ایستگاه های هواشناسی زنجان دماهای بیشینه دررورهای ۱۴ و ۱۵ فروردین بیشتر از مقادیر حدی بود که این نشان دهنده رخداد بی سابقه دما در سطح استان است.

محمدرضا رحمن نیا روز چهارشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رخداد مقادیر حدی دمای بیشینه در ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه جاری و دماهای بیشینه ثبت شده در این روزها بیشترین مقادیر ثبت شده در طول دوره آماری ایستگاه زنجان بود.
وی یادآوری کرد: در ۱۴ فروردین ماه جاری دمای بیشینه شهر زنجان به ۲۶.۴ درجه سلسیوس رسید که بیشترین دمای ثبت شده که در ۵۳ سال گذشته ۲۳.۸ درجه سلسیوس بوده است.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: در ۱۵ همین ماه نیز دمای بیشینه شهر زنجان ۲۴.۱ درجه سلسیوس ثبت شد که بیشینه دمای ثبت شده بلند مدت ۲۴ درجه سلسیوس بوده است.
رحمن نیا  ادامه داد: در بیشتر ایستگاه های استان زنجان دماهای بیشینه در این ۲ روز یا بیشتر از مقادیر حدی یا در همان حدود بوده که این بیانگر رخداد بی سابقه دما در کل استان است.
 وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های بلند مدت در یک ماه آینده هوای گرمتر از نرمال در استان حاکم خواهد بود که البته می تواند با نوسانات دمایی نیز همراه باشد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: این شرایط گرمای هوا در حالی است که برای ماه آینده میزان بارش ها کمتر از نرمال پیش بینی شده است.
رحمن نیا افزود: همراهی این ۲ پدیده با هم موجب تنش آبی و خشکسالی در سطح استان خواهد شد.
 وی یادآوری کرد: به منظور مدیریت صحیح منابع آب برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت صرفه جویی توسط مردم و مسوولان در زمینه های صنعت، کشاورزی، خانگی، شهری باید انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha