۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84707219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلستان باید به پایلوت اجرای طرح نماد در کشور تبدیل شود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: طرح نماد، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی است و این استان باید به پایلوت طرح نماد کشور در زمینه های آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان و مددکاری اجتماعی دانش آموزان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: باید در راستای رفع چالش ها برای اجرای طرح نماد در استان گام برداریم چرا که هماهنگی بزرگی در کشور برای اجرای این طرح شکل گرفته و بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته دستگاه ها باید وظیفه خود را در کنار آموزش و پرورش انجام دهند.

 وی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی به تعلیم و تربیت اختصاص می یابد و  برای پرورش نیروهای ماهر و توانمند، سرمایه گذاری از مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان آغاز می شود تا شهروندانی بهنجار و واجد سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی تربیت شوند که با توجه به اهمیت تعیلم و تربیت باید بخش قابل توجهی از منابع کشور به سمت آموزش و پرورش و تربیت نسل های آینده هدایت شود.

استاندار گلستان گفت: استحکام بنای مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بانک های استان باید با ارائه تسهیلات حمایتی همراهی لازم را داشته باشند و به هیچ عنوان پذیرفته نیست که بخش قابل توجهی از منابع بانک ها خارج از گلستان هزینه شود.

وی بیان کرد: شهرداری ها و معاونت عمرانی باید بر اساس طرح تفصیلی شهرها زمین های آموزشی را برای ساخت مدرسه در اختیار آموزش پرورش قرار دهند.

زنگانه گفت: تلاش می کنیم تا سال ۱۴۰۴ استحکام بخشی مدارس گلستان را به پایان برسانیم و در این مسیر به همراهی خیرین و استفاده از ظرفیت جمع سپاری و برخورداری از سرمایه های خرد نیازمندیم.

استاندار گلستان همچنین گفت:  استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی مدارس در روزهای پایان هفته و در ایام تعطیلی مدارس به شادابی خانواده کمک می کند و باید این امکان به درستی اطلاع رسانی شود.

در این جلسه مباحث مربوط به طرح نماد مبتنی بر آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص و درمان، مددکاری اجتماعی، اورژانس، پیگیری و مراقبت و همچنین طرح بهینه سازی  و متناسب سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای (طرح شهید سلیمانی) با ایجاد ۴۴ زمین چمن و سالن ورزشی و نیاز کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha