حذف نقاط حادثه خیز آذربایجان‌غربی جزء اولویت های سال ۱۴۰۱ است

ارومیه - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: حذف نقاط حادثه خیز جزء اولویت های اساسی سال جاری در استان بوده و در این زمینه استفاده از اعتبارات ملی برای بهسازی و تعریض جاده ها ضروری است.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ارومیه پرتردد ترین شهر استان از نظر تردد خودرویی است، حذف نقاط حادثه خیز این منطقه نیز باید مورد توجه جدی مسوولان مربوط قرار گیرد.

وی با اشاره به استقرار و جانمایی بازارهای روز در ارومیه و سایر مناطق ادامه داد: جانمایی خودروهای سیار که کار فروش میوه و سبزی را برعهده دارند، نیز باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید برساماندهی ورودی شهرها اضافه کرد: روند تسهیلگری در زمینه کاهش ترافیک شهری نیز جزء ضروریات است و در این زمینه دانش آموزان نقش مهمی را  در اطلاع رسانی به خانواده ها در زمینه بهره گیری از خودروی عمومی دارند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در شبکه شاد و در کانال مربوط به بحثهای ایمنی و حمل و نقل عضو هستند و نیازمند حضور آنان در کانالهای مجازی و شبکه ها برای دریافت آموزشهای لازم در زمینه فرهنگ رانندگی و ایمنی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به یکطرفه کردن برخی از نقاط و خیابانها در ارومیه ادامه داد: این موضوع در ظاهر موجب کاهش بار ترافیکی مکان های مورد نظر شده است اما نیازمند یک بازنگری در این زمینه هستیم.

رهبردین اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان حضور گردشگران در استان افزایش می یابد، لازم است تا ستاد دایمی خدمات سفر در استان دایر شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود که با کاهش شیوع ویروس کرونا میزان سفرها به اذربایجان غربی افزایش بسیار داشته باشد که باید تمهیدات لازم در دستور کار دستگاههای عضو ستاد قرار گیرد.

وی گفت: آمار فوتی های ناشی از تصادف در استان به رغم افزایش ترددهای بین شهری تغییری نسبت به سال قبل نداشت و این بیانگر تعامل مطلوب دستگاههای خدمات رسان در زمینه فرهنگ سازی برای رانندگی ایمن است.

فرمانده پلیس راه استان نیز در این جلسه گفت: محور ارومیه به مهاباد در کیلومتر ۱۰ تا ۱۵ جزء محورهای حادثه خیز آذربایجان غربی است و ۲۹ درصد تصادفات استان در سال ۱۴۰۰ در این نقطه رخ داد.

سرهنگ حجت مشتاق افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۱ نیز ۱۰ درصد کل تصادفات استان در این نقطه رخ داده و لازم است تا برای ایمن سازی ان تصمیمات جدی اخذ شود.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۵۵ نقطه حادثه خیز است که لازم است با تخصیص اعتبارات به موقغ این نقاط حذف و یا بازبینی و بازسازی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha