۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84707402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات غیرنفتی گیلان از هدف گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری عبور کرد

رشت - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت گیلان گفت: صادرات غیرنفتی گیلان ۷۲۰ میلیون دلار در سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که به همت تجار و بازرگانان گیلانی، میزان صادرات استان از ۷۳۰ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش روز چهاشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی صنعت،معدن و تجارت گیلان؛ تیمور پورحیدری میزان افزایش ارزش دلاری صادرات استان  در سال ۱۴۰۰ را  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد عنوان کرد .

وی افزود: این رشد صادراتی باوجود تحریم های شدید و ظالمانه ای است که بر مردم ما تحمیل شده و شایسته تقدیر و تحسین است.

پورحیدری عمده صادرات استان در سال گذشته را  شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به مقصد کشورهایی همچون روسیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان  اعلام کرد.

دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان همچنین به  ثبت سفارش کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت : بیش از ۶ هزار ثبت سفارش در سال ۱۴۰۰ انجام شده است که میانگین پاسخگویی برای هر ثبت سفارش ۳ روز بوده است که زمان مطلوبی نسبت به میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

پورحیدری در خصوص میزان صدور کارت بازرگانی در سال گذشته ، عنوان کرد:  طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۹ فقره کارت بازرگانی صادر شده  که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲۱۹ درصدی را نشان می دهد و نشان از  رغبت بازرگانان به توسعه تجارت در گیلان و ماحصل آن افزایش مبادلات تجاری در استان و رشد صادراتی است.

رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به لزوم افزایش زیرساخت‌های بیشتر برای تحول در حوزه مبادلات تجاری، تصریح کرد: ظرفیت اولیه بالقوه برای توسعه مبادلات تجاری گیلان با همسایگان بسیار فراوان است فقط می طلبد زیرساخت ها تقویت و امکانات ترانزیت دریایی و بندری توسعه یابد.

گیلان با حدود سه هزار واحدصنعتی و فرار گرفتن در جوار کشورهای حاشیه خزر و  برخورداری از زیرساخت های ریلی ، بندری و جاده ای ظرفیت خوبی را برای صادرات دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha