۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84707448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در انتظار آزادی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد این استان ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی دارند که برای آزادی آنها نیاز به مساعدت خیرین داریم.

غلامرضا حسین‌پور روز چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد دیه استان با استاندار خراسان جنوبی افزود: جشن گلریزان برای آزادی این زندانیان در استان پانزدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته زمینه آزادسازی ۱۴۷ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: از مجموع این بدهی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال رضایت شاکی، ۸۷۰ میلیون تومان توسط محکومین، ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد ریال اعسار توسط مقامات قضایی، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه استان، یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان ستاد دیه کشور و مقداری در قالب تسهیلات تامین شده است.

وی تصریح کرد: اکنون از ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد استان، ۴۰ نفر مهریه، ۲۸ نفر مالی و ۲ نفر زندانی نفقه هستند و زندانی دیه نداریم.

حسین‌پور افزود: در زندانیان مالی هیچ فردی بدهی زیر ۱۰۰ میلیون تومان ندارد و امید است با برگزاری جشن گلریزان امسال زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.

وی گفت: به هر میزان که در جشن گلریزان کمک‌های خیرین و مردم برای آزادی زندانیان جمع‌آوری شود ۲ برابر این رقم توسط ستاد دیه کشور به استان کمک خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: بهمن سال گذشته به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم ۴۳ زندانی آزاد شوند که با کمک ستاد دیه کشور ۴۹ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: باید از ظرفیت فعالان صنایع و سرمایه‌گذاران استان در جشن گلریزان استفاده شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم گفت: بعد از انقلاب اولین مرکز و کانون اصلاح و تربیت محکومین و متهمین در این استان راه‌اندازی شد که باید تلاش کنیم به عنوان اولین استان جرایم مالی را به صفر برسانیم.

غلامرضا روشان افزود: سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با برخی واحدهای تولیدی رایزنی انجام داد و کمک‌های خوبی برای جشن گلریزان جمع‌آوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha