۱۰۰ برنامه در هفته هنر انقلاب در سطح آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

تبریز - ایرنا - رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان اجرا می‌شود.

سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از این تعداد، بیش از ۷۰ عنوان برنامه در شهرهای مختلف استان و ۳۰ برنامه نیز در سطح تبریز طراحی شده و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت آن ها در اجرای برنامه های این هفته از رویکردهای این حوزه هنری است، اظهار داشت: انتشار مجموعه تولیدات در حوزه فضای مجازی، پخش ویدیوکلیپ ها، مجموعه پوسترهای هفته هنر انقلاب و برگزاری جشن هنر انقلاب در پردیس سینمایی قدس تبریز و انتخاب و معرفی چهره هنر انقلاب سال استان و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در این جشن از جمله برنامه های این هفته در تبریز است.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این هفته سلسله برنامه هایی با عنوان زنگ آوینی در سطح مدارس تبریز برگزار می شود، گفت: در این برنامه ها یک بسته ۱.۵ ساعته درباره ترویج هنر صحیح برای آشنایی دانش آموزان با این نوع هنر طراحی و اجرا می شود.

بلاغی، برگزاری نمایشگاه های آثار تجسمی، خوشنویسی، کارگاه های مختلف شعر انقلاب، داستان، تئاتر بچه های مسجد، عصر شعر بهار انقلاب و برگزاری بیش از ۱۰ عنوان نمایش در سطح شهر تبریز، معابر و مساجد را از دیگر برنامه های هفته انقلاب اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: در دانشگاه های مختلف استان شامل تبریز، آزاد اسلامی، پیام نور و هنر اسلامی نیز سلسه برنامه های سینما گپ با هدف اکران، نقد و بررسی آثار سینمایی هنر انقلاب تدارک دیده شده که از روز شنبه تا چهارشنبه اجرا می شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری آیین تکریم استاد اسفندیار قره باغی در اواخر ماه مبارک رمضان یا بعد از این ماه، گفت: در این هفته اکران های اختصاصی فیلم موقعیت مهدی از روز شنبه همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب با همکاری شهرداری تبریز و آموزش و پرورش شروع می شود.

بلاغی، با بیان اینکه به فیلم موقعیت مهدی باید از ۲ بعد نگاه کرد، ادامه داد: بعد اول اینکه همه باید این فیلم را ببینند و بعد دوم اینکه این فیلم را باید در سینما تماشا کرد تا فیلم جایگاه خود را در بین عموم فیلم های کشور پیدا کند.

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در آخرین مراحل ساخت بوده و با ۱۰ سالن مجهز و برخورداری از سالن تخصصی فیلم کودک، کافه سینما، سالن وی آی پی و پلاتو تخصصی مجهز حداکثر در خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

بلاغی، افزود: با بهره برداری از این پردیس سینمایی ظرفیت سینماهای  استان از لحاظ تعداد سالن ۲ برابر و از لحاظ تعداد صندلی بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: عملیات بازسازی پردیس سینمایی قدس مراغه نیز همزمان با افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز آغاز می شود و این پروژه در مدت ۶ ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پردیس سینمایی سراب، گفت: منابع مالی این پردیس قبل از عید تامین شده و کمیسیون بند هشت آن نیز تشکیل شده و تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع می شود.

بلاغی، ادامه داد: در سایر شهرستان ها نیز تلاش می شود بعد از اتمام پردیس های سینمایی مراغه و سراب، عملیات ساخت پردیس های سینمایی آن ها نیز به ترتیب آغاز شود.

فعالیت های حوزه هنری استان با رویکردهای مردم گرایی و مقابله با تمرکزگرایی انجام می شود

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت های حوزه هنری استان با سه رویکرد انجام می شود، گفت: این رویکردها شامل مردم گرایی و استفاده از ظرفیت های زیست بوم هر منطقه، مقابله با تمرکزگرایی و ایجاد و تقویت هنرهای مردمی است.

بلاغی، با اشاره به اینکه برون سپاری برنامه ها از اصلی ترین رویکردهای حوزه هنری است، افزود: در این راستا و توسعه کنشگران هنر انقلاب، دفتر هسته های مردمی هنر انقلاب در ۲ هفته آینده  در استان تاسیس می شود.

وی تدوین نقشه تحول حوزه هنری استان در ۲ مرحله شامل تدوین سند زیست بوم فرهنگ و هنر با نگاه حداقل ۲۰۰ ساله به داشته های فرهنگ و هنر منطقه آذربایجان به ویژه تبریز با تمرکز روی آذربایجان پیشرو در انقلاب که حاوی یک هزار و ۲۰۰ عنوان رویداد در قالب برنامه سه و پنج ساله برای استفاده از ظرفیت های هنر فولکلور و زیست بوم منطقه آذربایجان و تقویت هسته های مردمی را از برنامه های حوزه هنری استان اعلام کرد.    

به گزارش ایرنا، ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب و ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب نام گذاری شده تا در این هفته، اندیشه و دیدگاه‌های شهید آوینی و تعریف خاستگاه و مبانی هنر انقلاب بهتر و بیشتر ارایه شود.

شهید سیدمرتضی آوینی، مستندساز، عکاس، روزنامه نگار، نویسنده و نظریه پرداز «سینمای اسلامی» ایرانی بود که در ۲۱ شهریور سال ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شد و در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در ۴۵ سالگی در منطقه فکه خوزستان  بر اثر اصابت ترکش مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha