۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84707561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ نانوایی در شهرستان ملایر پلمب شد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84707561
۶ نانوایی در شهرستان ملایر پلمب شد

همدان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر از پلمب ۶ واحد نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده‌ترین تخلف این واحدها به دلیل کم‌فروشی و گران‌فروشی بود که با دستور قضایی پلمب شدند.

‍به گزارش ایرنا؛ "لیلا غفاری" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ارتقاء کیفیت آرد و نان شهرستان ملایر، اظهار داشت: طبق دستور فرماندار ملایر به جد با ناتوایی‌های متخلف در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها به ویژه در ساعت‌های نزدیک به افطار به منظور تامین نان تازه تشدید می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: به منظور رفاه حال همشهریان عزیز، در مورد ساعات کاری نانوایی‌ها تجدید نظر شد و بعدازظهر یک ساعت به ساعت کاری نانوایی‌ها اضافه و این واحدها تا ساعت ۲۰ شب باید به فعالیت خود ادامه دهند.

غفاری ادامه داد: با توجه به عدم توجه برخی نانوایی‌ها به تذکرات پی‌درپی و همچنین نارضایتی اهالی، نانوایی‌های سنگکی واقع در روستای حاجی‌آباد، ابتدای روستای نامیله، خیابان شبنم،خیابان طالقانی، مسکن مهر، روستای علی‌آباد و ازندریان تا اطلاع ثانویی پلمپ شدند.

وی بیان کرد: باید اتحادیه خبازان برای تمامی نانوایی‌ها تابلوی‌های متحدالشکل طراحی و نام متصدی نانوایی، نوع پخت، ساعت پخت و روز تعطیل در این طراحی قید و در محل دید عموم نصب شود.

به گفته وی مقرر شد اتحادیه خبازان به منظور توجیه و ارائه رهنمودهای لازم و همچنین آموزش‌های لازم از قبیل رعایت موازین بهداشتی، موارد تعزیراتی و غیره با دعوت از متصدیان نانوایی‌ها و متولیان امر آموزش به صورت دوره‌ای در محل خبازی برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه اتحادیه خبازان باید تمامی دفترچه‌های سهمیه آرد نانوایی‌ها را بازنگری و طراحی مجدد کند، افزود: تمامی نانوایی‌ها باید به دوربین مدار بسته مجهز شوند.

غفاری یادآور شد: با نانوایی‌هایی که در ایام کشیک نوروزی به صورت غیرمجاز تعطیل بوده‌اند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه آرد و نان به صورت فصلی در محل بخشداری‌ها، تاکید کرد: نانوایی‌هایی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، مورد تشویق قرار گرفته و سهمیه آنها افزایش می‌یابد.

به گفته وی جهاد کشاورزی موظف شد تقاضاهای جدید برای ایجاد نانوایی را بر اساس رای دیوان عدالت اداری بررسی و اقدام کند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای حدود ۳۶۰ واحد نانوایی است که از این تعداد ۱۷۷ واحد در شهر ملایر فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha