استاندار خراسان رضوی حادثه تروریستی و هتک حرمت حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی حادثه تروریستی روز سه شنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) را محکوم کرد و شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی توسط عوامل تکفیری را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: امت روزه دار و خداجوی خراسان رضوی، بار دیگر دست پلید استکبار از آستین فردی فریب خورده با افکار الحادی و انحرافی درآمد و در سومین روز از ماه مبارک رمضان سه تن از روحانیون فعال و مجاهد حاشیه شهر مشهد مقدس را در حرم مطهر رضوی به خاک و خون کشاند.

وی افزود: ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه که به شهادت یکی از روحانیون بزرگوار و مجروح شدن دو روحانی دیگر و به ویژه هتک حرمت حرم مطهر رضوی انجامید، با عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید حجت الاسلام و المسلمین اصلانی، علماء و بزرگان حوزه علمیه و جامعه روحانیت و شفای عاجل مجروحین این حادثه به ایادی استکبار اعلام می‌کنیم که بصیرت امت مسلمان تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهدداد تا توطئه های جبهه استکبار در تفرقه افکنی بین امت اسلام و شعله‌ور کردن اختلافات بین مذاهب اسلامی و  اتباع کشورهای مسلمان و همسایه به ثمر بنشیند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمام همت خویش را به کار می بندیم تا ضمن ریشه یابی علل اصلی این جنایت پلید، با کمال قوت و قدرت در مقابل آسیب به خط قرمز نظام اسلامی که همان خدشه دار کردن امنیت مردم  و به ویژه امنیت حرم مطهر رضوی  به عنوان ملجا و پناهگاه مردم است ایستادگی کنیم.

به گزارش ایرنا فردی تکفیری روز سه شنبه (۱۶ فروردین ماه) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شدند.

هر سه روحانی مزبور که هدف این سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه شهرک شهید رجایی(قلعه ساختمان) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha