۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84707704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان شمالی افتتاح شد

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبر: 84707704
۱۱۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان با افتتاح ۱۱۰ آشپزخانه کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی روز چهارشنبه در محل معصوم زاده بجنورد با حضور جمعی از مسوولان مربوطه استانی افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: ۱۱۰ آشپزخانه مهدوی برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان در قالب پویش ایران همدل با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران انجام می شود.

مجید الهی راد گفت: با فعالیت این آشپزخانه ها روزانه بیش از ۲۳ هزار پرس غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در ماه مبارک امسال بیش از ۵۲۵ هزار پرس غذای گرم و ۱۷۵ هزار افطاری ساده تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود گفت: ۳۰ هزار بسته معیشتی نیز بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری استان توزیع خواهد شد.

عزم جدی دولت برای ریشه کنی فقر مطلق

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت:عزم جدی دولت برنامه ریزی و انجام اقدامات مشخص با همکاری دستگاه ها و نهادهای حمایتی برای ریشه کنی فقر مطلق است.

علی بیگ زاده افزود: یکی از بهترین طرح های اجرا شده توسط سپاه پاسداران در ایام اپیدمی کرونا، طرح مواسات بود که به واسطه اجرای این طرح بسیاری از خانواده های نیازمند از مزایای آن برخوردار شدند.

وی افزود: ماه رمضان فرصت خوبی برای کمک و همدلی با ایتام و نیازمندان است و افتتاح این آشپزخانه و سایر امور نیک نیز می تواند به تسریع در این مسیر همدلی تحقق ببخشد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha