هدف حادثه حرم امام رضا(ع) ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است

قم- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پیامی با محکومیت حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) اعلام کرد: بی تردید این اقدام شرورانه و شیطانی در مسیر سیاست خباثت آلود استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان جامعه مسلمین است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در این پیام آورده است: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تُحِلُّوا شَعائِرَ الله وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدیدُ الْعِقابِ(۲ مائده) حادثه جانسوز هتک حرمت حریم منور و مقدس رضوی در جریان هجوم وحشیانه به سه روحانی مظلوم و جهادگر در ماه مبارک رمضان و زمان روزه داری مومنین که منجر به شهادت فردی خدمت گذار و دلسوز مردم شد، باعث تأسف و اندوه هر انسان مومن و آزاده‌ای است.

وی افزوده است: بی تردید این اقدام شرورانه و شیطانی در مسیر سیاست خباثت آلود استکبار جهانی مبنی بر ایجاد تفرقه میان جامعه مسلمین است و هدفی جز هراس افکنی و تضعیف جامعه جان بر کف روحانیت که در راه سربازی امام زمان«عج»همواره کفن پوش و عاشق شهادتند ندارد.

امام جمعه قم اضافه کرده است: به نظر می‌رسد علاوه بر تلاش جهت پیشگیری از چنین جنایت هایی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری در سطح کلان امت اسلامی هستیم. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام ناجوانمردانه با نهایت اندوه نسبت به بی حرمتی در آستان قدس رضوی، از جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)شهادت حجت الاسلام اصلانی را به بستگان و همه ارادتمندان مکتب اهل بیت(ع)تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند منان شفای هر چه سریع‌تر مجروحان این واقعه را خواستارم.

سعیدی در پایان آورده است: همچنین از تولیت آستان قدس رضوی که ضمن دلجویی از خانواده شهید و مجروحان این حادثه نسبت به درمان مجروحان و دفن شهید عزیز در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)اقدام کرده اند، کمال تشکر را دارم و از خداوند توفیقات روز افزون را طلب می کنم.

به گزارش ایرنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر شامل حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شده اند.

هر سه روحانی که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha