۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84707891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84707891
خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا- زخمی شدن سه مامور منابع طبیعی در درگیری با قاچاقیچیان چوب، کشف کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال، کلاهبرداری اینترنتی، جریمه شدن عرضه خارج از شبکه آرد و جریمه ۲.۵ میلیارد ریالی برای یک واحد کشتارگاه از جمله خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز جمعه ۱۹ فروردین است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان از زخمی شدن سه مامور این اداره در درگیری با قاچاقچیان چوب شب خبر داد.

آیت حسنی روز جمعه با اعلام این خبر افزود:  در این درگیری سه نفر از ماموران منابع‌طبیعی این شهرستان مصدوم شدند که یکی از مصدومان به بیمارستان شهدای لردگان  منتقل شد.

وی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر فعالیت قاچاقچیان چوب در بخش فلارد، ماموران منابع‌طبیعی به محل اعزام شدند و خودروی متعلق به قاچاقچیان را متوقف کردند که پس از توقف خودرو، متهم با همکاری تعدادی افراد ناشناس به ماموران منابع‌طبیعی و خودروهای اداری و شخصی آن‌ها حمله‌ کردند و ضمن وارد کردن خسارت به خودروها با ایجاد درگیری فیزیکی، متاسفانه موجب مجروج شدن ماموران شده و با خودروی حامل چوب متواری شدند.

 وی گفت:تحقیقات در زمینه شناسایی قاچاقچیان از سوی مراجع قضایی و اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان در حال انجام است.

وی از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع  و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

کشف محموله قاچاق 

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از کشف یک محموله کالای قاچاق در بخش فلارد به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد و گفت: این میزان کالای قاچاق در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در پی دریافت اخباری مبنی بر ورود کالای قاچاق در دستور کار ویژه ماموران بخش فلارد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، سرهنگ علی تابش‌فرد افزود: پس از هماهنگی  قضایی و اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان لردگان کالاهای قاچاق که فاقد اسناد مثبته گمرکی بودند کشف و ضبط شد.

به گفته وی، در ای عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفردستگیر شدند.

جریمه ۲.۵ میلیارد ریالی یک کشتارگاه در شهرکرد 

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهار محال و بختیاری از جریمه‌۲.۵ میلیارد ریالی یک کشتارگاه خبر داد.

محمدرضا عمرون افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وجود خونابه در مرغ کشتار شده، تیم مشترک تعزیرات حکومتی پس از بررسی در چندین واحد خرده فروشی مرغ، تخلف کم فروشی کشف و پرونده‌ای برای این کشتارگاه تشکیل و به شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان شهرکرد ارسال شد.

وی گفت: پس از رسیدگی با توجه به محتویات پرونده و نحوه‌ اظهارات متهم و همچنین دارای سابقه‌ قبلی مبنی بر کم فروشی، اتهام انتسابی محرز اعلام شد و متهم علاوه بر قطع خدمات دولتی به مدت یک ماه به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

جریمه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عرضه خارج از شبکه آرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از جریمه‌ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای عرضه‌کننده خارج از شبکه آرد در بروجن خبر داد.

وی افزود: در پی دریافت خبری در مورد ذخیره مقادیر آرد یارانه‌ای در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن به محل مراجعه و ۱۲۵ کیسه آرد یارانه‌ای ۴۰ کیلویی کشف و گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: پرونده برای رسیدگی به شعبه اول بدوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بروجن ارسال و پس از رسیدگی با توجه به اینکه متهم دارای سوابق قبلی مبنی بر عرضه خارج از شبکه آرد بوده، اتهام انتسابی محرز اعلام و متهم علاوه بر الزام به عرضه کالا در شبکه محکوم شد.

کلاهبرداری اینترنتی با شگرد جمع آوری نذورات در ماه مبارک رمضان

رییس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: کلاهبرداران اینترنتی با سوء‌استفاده از نیات خیرخواهانه برای یاری رساندن به نیازمندان در ماه رمضان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سید مرتضی عسگری افزود: با شروع ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران اینترنتی با سوء‌استفاده از نیات خیرخواهانه شهروندان و با انجام تبلیغات مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت نذورات برای یاری رساندن به نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: شگرد کلاهبرداران به این صورت است که با تهیه کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم بضاعت مدعی دریافت وجوه نذورات برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شوند.

وی از مردم خواست تا در صورت تمایل به پرداخت نذورات نقدی یا غیر نقدی خود، از طریق موسسات مجاز و شناخته شده اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha