۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84708054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق وعده تقویت برق مجتمع گلخانه‌ای درمیان

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۷
کد خبر: 84708054
تحقق وعده تقویت برق مجتمع گلخانه‌ای درمیان

بیرجند - ایرنا - پیرو بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان، عملیات اجرایی تقویت و توسعه برق این مجتمع با مجموع اعتبار ۲ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش ایرنا استاندار خراسان جنوبی ۱۹ اسفند سال گذشته از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان با هدف اطلاع از وضعیت واحدهای فعال و بررسی واحدهای در دست ساخت بازدید کرد و تقویت ۶ ترانس برق، نصب ۲ ترانس جدید و نیز افزایش تخصیص آب چاه از جمله نیازهای این مجتمع‌ عنوان شد.

جواد قناعت همان روز در نشست جمع‌بندی سفر به شهرستان درمیان قول پیگیری این درخواست‌ها را داد و اکنون تقویت و توسعه برق مجتمع گلخانه‌ای در مرحله اجرا قرار گرفته است.

فرماندار درمیان گفت: فاز نخست این طرح با تقویت سه دستگاه پست هوایی برای تامین برق واحدهای گلخانه‌ای با اعتبار هزینه شده ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

مهدی فرجامی‌فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز دوم با تقویت سه دستگاه پست هوایی و اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله تخصیص اعتبار است و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان فروردین ماه اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: فاز سوم نیز با نصب ۲ پست جدید و تکمیل سایر زیرساخت‌ها و با اعتبار مورد نیاز یک میلیارد تومان در مرحله پیش‌بینی اعتبار است و تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

فرماندار درمیان گفت: مساحت کل مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان ۲۰ هکتار است که ۱۳ هکتار به کشت گلخانه اختصاص یافته و کشت‌های مورد نظر در گلخانه‌ها شامل سبزیجات، صیفی‌جات، گیاهان جالیزی و دارویی است.

وی افزود: در چند سال اخیر توسعه واحدهای گلخانه‌ای منطقه روند رو به رشدی داشته و تاکنون زمین ۲۹ واحد گلخانه به متقاضیان واگذار شده است.

فرجامی‌فرد اظهار داشت: مجتمع گلخانه‌ای درمیان با ایجاد ۴۱ واحد سه هزار و ۱۰۰ متر مربعی در قالب ۲۰ هکتار مساحت، شرایط را برای اشتغال دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و علاقه‌مندان به این حوزه فراهم آورده و از مجموع واحدهای این مجتمع ۱۰ واحد فعال و ۱۰ واحد گلخانه‌ای هم در حال ساخت است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha