۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84708057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی تیم های سیار واکسیناسیون در گلستان ضروری است

گرگان- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: راه اندازی تیم های سیار واکسیناسیون به ویژه در ادارات این استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضروری است.

به گزارش ایرنا، احمد گلچین روز پنجشنبه  در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در سالن جلسات این اداره کل افزود: تیم های سیار و ایجاد پایگاه های واکسیناسیون، درگاه اطلاع رسانی شفاف و پاسخگویی کمیته علمی کرونا با الگوگیری از شهرستان موفق گمیشان در افزایش واکسیناسیون به یقین تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: پاسخگویی کمیته علمی به دغدغه های مردم نسبت به چرایی واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی و رفع شبهه های آن ها برای افزایش همکاری و کاهش شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد.

غلامرضا روشندل عضو کمیته علمی ستاد کرونای استان گلستان هم در این جلسه بیان کرد: امروز انتظار داریم اصحاب رسانه در نشر مستندات و واقعیات علمی تاثیرگذار برای اطلاع رسانی و کنترل بیماری به یاری این کمیته اقدام کنند.

وی تاکید کرد:  موفقیت برنامه ریزی های ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا با همکاری تک تک افراد جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون به یقین محقق خواهد شد.

به گفته وی تکمیل واکسیناسیون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به رهایی از سویه‌های مختلف ویروس کرونا کمک کند.

روشندل با اشاره به ظهور نوع جدیدی از ویروس کرونا در برخی از کشورها افزود: سویه ایکس ای ترکیب اومیکرون و دلتا با سرایت بیشتر است که  تاکنون در یکی دو کشور گزارش داده شده است.

وی تاکید کرد: برای رهایی از این ویروس باید حداقل ۸۰ درصد هر سه دز واکسن را انجام داده باشند و برای  نجات از این بیماری هیچ راهی جز کنترل از طریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام واکسیناسیون کامل سه دز و رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا را ریشه کن کنیم.

روابط عمومی اداره کل سازمان تبلیغات گلستان با اشاره به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مساجد و اماکن استان گفت: گروه های فرهنگی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات ها و مساجد در این ماه ضیافت الهی نظارت می کنند و مداحان و مبلغان هم برای نشر فرهنگ رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه بی شک تاثیرگذارند.

در همین پیوند کارشناسان رسانه های گروهی مدعو در این جلسه به واکسیناسیون سیار، افزایش استفاده از طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون در مساجد و استفاده از تمام ظرفیت ها برای استقبال صد درصدی شهروندان گلستانی مطالبی اشاره کردند.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در رابطه با رنگ‌ کرونایی شهرستان‌های استان، بندرترکمن، بندرگز، علی‌آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی، گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد و کردکوی در وضعیت آبی قرار دارند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha