۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84708138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۱ هزار زنجانی مجرد متقاضی مسکن ملی هستند

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبر: 84708138
بیش از ۲۱ هزار زنجانی مجرد متقاضی مسکن ملی هستند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۲۱ هزارو ۱۵۰ خانم و آقای مجرد بالای ۲۳ سال سن در این استان متقاضی مسکن ملی هستند.

بهزاد کردلو  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۸ مهر ماه تا پایان اسفند ماه سال گذشته، بیش از ۵۹ هزارو ۹۰۱ نفر در استان زنجان با احتساب مجردین بالای ۲۳ سال، در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی یادآوری کرد: از این تعداد ۴۳ هزارو ۴۷۰ نفر در شهر زنجان ثبت نام کرده اند و این شهرستان بیشترین ثبت نامی ها را در طرح نهضت ملی مسکن در استان به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بعد از زنجان چهار هزارو ۹۳۷ نفر در شهرستان ابهر در این طرح نام نویسی کردند و مابقی ثبت نامی ها مربوط به شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر است.
کردلو ادامه داد: امکان ثبت نام برای مردان و بانوان مجرد در چهار بخش طرح نهضت ملی مسکن فراهم بود و مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا ۴۵ سال، مجردان مرد بالای ۴۵ سال، زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زنان خود سرپرست در این طرح ثبت نام کردند که  از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۵۰ نفر مجرد هستند.
وی ادامه داد: تاکنون در شهر زنجان به ۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال شده است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در مرحله دوم نیز برای ۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط براساس اولویت بندی، جهت تشکیل پرونده پیامک ارسال خواهد شد تا به کارگزاری مربوطه مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند.
کردلو افزود: در شهرستان ابهر هم به متقاضیان واجد شرایط از هفته آینده پیامک ارسال خواهد شد تا نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
 وی اضافه کرد: در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز پالایش اطلاعات متقاضیان و تشکیل پرونده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.
رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیان بر مبنای متاهل بودن، سن متقاضی، تعداد فرزندان اولویت بندی می شوند و برای تشکیل پرونده به صورت مرحله‌ای پیامک به آنان ارسال می‌شود تا با حضور در کارگزاری نهضت ملی مسکن نسبت به تشکیل پرونده و بررسی مدارک متقاضی اقدام کنند.
کردلو با تاکید بر اینکه متولی تامین زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن اداره راه و شهرسازی استان است، افزود: در شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن بر عهده راه و شهرسازی بوده و در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم کارگزاری ساخت مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha