۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84708204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید روحانی حرم امام رضا(ع) مظهر ایثار و تبلیغ در ماه رمضان شد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تبلیغ، رنج‌ها و سختی‌های زیادی دارد و روحانی شهید جهادگر مشهد مقدس که سال‌ها به تبلیغ دین اهتمام داشت، مظهر تبلیغ و ایثار در ماه رمضان شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در همایش طلایه‌داران شهرستان قروه اظهار داشت: روحانیون باید همواره خود را خدمتگزار مردم بدانند.

وی با بیان اینکه تبلیغ «مقارنات، الزامات، ثمرات و رنج‌هایی» دارد، افزود: مقارنات (ویژگیهایی که مبلغ باید داشته باشد) تبلیغ نیازمند مهارت و مطالعه بوده و مبلغ برای جلوگیری از بیان مطالب تکراری، باید به اطلاعات و دانش خود بیفزاید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید در تبلیغ از سخنرانی‌های تکراری خودداری و جایگاه مخاطب در نظر گرفته شود، اضافه کرد: مبلغان گرچه با خلوص نیت وظایفشان را انجام داده اما شان آنان نیز باید در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی خدمت خالصانه را از دیگر مقارنات تبلیغ دانست و تاکید کرد: انسان نباید هیچ وقت در برخورد با مخاطب دچار ناراحتی شود، بلکه باید طوری برخورد کند که به وزن اخلاقیات مردم افزوده شود.

وی به الزامات و بایسته‌های اخلاقی تبلیغ پرداخت و  گفت: مبلغان به مطالب اصلی، جدید و تاثیرگذار در هدایت مردم بپردازند.

 نماینده ولی فقیه در کردستان، دیدن و تجربه گرفتن را از ثمرات تبلیغ دانست و اظهار داشت: مبلغان در سفرهای شهرستانی و روستایی با ذائقه و خواسته مردم آشنا می‌شوند.

بیش از چهار هزار طلبه و روحانی در  کردستان فعالیت دارند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر اهل سنت و ۴۰۰ نفر هم اهل تشییع هستند.

وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد اهل سنت و ۴۰۰ مسجد اهل تشییع در کردستان نشان از دیندار بودن مردم استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha