۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84708218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۱۵۰۰ مسافر در مرز دوغارون غربالگری می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبر: 84708218
روزانه ۱۵۰۰ مسافر در مرز دوغارون غربالگری می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: روزانه افزون بر هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد واقع در شرق استان خراسان رضوی به لحاظ انواع بیماریهای واگیردار غربالگری می‌شوند.

حیدر احسانی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران در قالب اجرای طرح مراقبت بهداشتی  در بدو ورود به کشور در گذرگاه رسمی دوغارون توسط ۳ گروه از کادر درمان تایباد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به دوغارون به لحاظ ابتلا به ۱۲ بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، ادامه داد: علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان روزانه در حال انجام اس

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از " بیماری سرخک " در این مرز زمینی مشاهده نشده است و در صورتیکه مسافران ورودی به ایران از سمت افغانستان علائمی نسبت به بیماری سرخک داشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: ارائه گواهی نسبت به عدم داشتن بیماری سرخک از سوی مسافران ورودی به سمت ایران از افغانستان قابل قبول نیست و آزمایشات این بیماری در مرز دوغارون به صورت رایگان انجام می گیرد.

احسانی به کنترل بیماری کووید ۱۹ در گذرگاه رسمی دوغارون اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر از نیروهای کادر درمان و جمعیت هلال احمر این شهرستان در حوزه کرونا فعالیت دارند و مسافران افغانستانی تا رسیدن به کشور ما از طریق مرززمینی دوغارون در سه نقطه غربالگری کرونایی می شوند.

وی تصریح کرد: درصورتیکه نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شود تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می شوند، اما مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش‌های مربوط به کرونا را داشته باشند می توانند وارد ایران شوند.

وی گفت: سالانه افزون بر یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان، رفت و آمد می کنند

گذرگاه زمینی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha