۷۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی بازدید کردند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: نوروز امسال ۷۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه‌های استان بازدید داشته‌اند که این تعداد نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.

جلیل جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۱ آمار اقامت در مراکز اقامتی استان نیز برابر با ۵۵ هزار نفر بود که افزایش چهار برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی با اشاره به بازدید ۱۶۷ هزار نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان غربی در نوروز امسال اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این بازدیدها ۲.۳ برابر افزایش داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: طبق آمارها امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی مسافرانی از سراسر کشور به استان بودیم.

جباری اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای میزبانی شایسته از مسافران در این فصول باید برنامه‌ریزی‌ها لازم از هم‌اکنون آغاز شود.

وی یادآور شد: مقرر شده تا در سال جاری جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر و هر ماه یک بار برگزار شود تا با ارائه گزارش عملکرد و پیشنهادات اعضا بتوان برای توسعه و رونق گردشگری در استان اقدامات لازم را انجام داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز ۱۸۰ عنوان برنامه نوروزگاه و سایر مراسم‌های آیینی و سنتی در ۳۵ نقطه سطح استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha