ماکو پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ماکو در شمال استان پر بارش ترین شهر در ۲۴ ساعت گذشته با بیش از هشت میلیمتر بارش است.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب شهرهای شمالی استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش های بهاری بودند که شوط و چالدران نیز بعد از ماکو با چهار میلی متر بارندگی در ردیف شهرهای پربارش قرار دارند.

وی ادامه داد: هوای استان از نخستین ساعات امروز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده ابری توام با وزش باد و رگبار باران همراه با رعد و برق خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: طبق الگوهای پیش یابی و با توجه به شدت و ماهیت رگباری بارش ها، طی روز شنبه در نیمه شمالی استان  احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها وجود خواهد داشت.

وی دمای هوای ارومیه در شبانه روز گذشته بین هشت و ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد و گفت: در این مدت شهرستان چالدران با مثبت سه درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و شهرستان بوکان با دمای مثبت ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی امروز همچنین با صدور هشدار سطح زرد نسبت به رگبار باران، وزش باد و در  پی آن آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال آسیب به سازه های موقت در اثر تند باد هشدار داد.

در این هشدار زمان آغاز مخاطره روز پنجشنبه و زمان پایان روز شنبه اعلام و منطقه اثر نیز تمامی نقاط استان اعلام شده است.

آذربایجان غربی سالانه ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی دارد که در تامین آب برای کشاورزی نقش مهمی ایفا می کند شهرستان سردشت با سالانه هزار میلی‌متر بارندگی رتبه نخست بارش‌های استان را داراست.

آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی، سرد در زمستان و گرم در تابستان بوده و بارش‌های بهاره تا اوایل خرداد در این منطقه تداوم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha