۲ هزار مورد بازرسی در طرح نوروزی استاندارد از مراکز عرضه و خدمات کرمانشاه انجام شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: طرح ویژه نظارتی ایام نوروز در استان با انجام ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و خدمات در استان کرمانشاه انجام شد.

«محمودرضا نیازی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت فرا رسیدن سال نو، اجرای طرح ملی ویژه (عیدانه) سازمان ملی استاندارد ایران در سطح استان کرمانشاه به منظور کنترل کیفی و کمی کالاها و خدمات در راستای حفظ حقوق عامه، از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ بازرسی از مراکز عرضه و فروش موادغذایی شامل مراکز فروش مواد غذایی خوار و بار، لبنیاتی‌ها، ساندویجی‌ها و سایر مراکز)، مراکز خدماتی شامل هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره، رستوران‌ها و هتل آپارتمان‌ها انجام شد. 

وی ادامه داد: این طرح در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد ایران  مصوب مجلس شورای اسلامی با رویکرد مسئولیت های اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم مردم و مسافران نوروزی در ارتباط با کیفیت کالاها وخدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است با عنوان طرح نظارتی عیدانه تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط بازرسان  اداره کل استاندارد کرمانشاه اجرا شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در این طرح بیش از ۲ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و خدمات سطح استان انجام شد که هزار و ۶۵۱ مورد آن بازرسی از مراکز فروش شامل نمایشگاه بهاره، مراکز عرضه کننده موادغذایی، خوار و بار فروشی ها، لبنیاتی ها، مراکز عرضه لوازم و قطعات یدکی خودرو، آب میوه و میوه فروشی، قصابی و ساندویجی ها بود.

به گفته نیازی، در مدت اجرای این طرح از ۲۴۴ رستوران و چلوکبابی، ۲۵ هتل، هتل آپارتمان، زائرسرا و مهمانپذیر، ۹۳ مرکز عرضه لوازم و قطعات خودرو که در این رابطه ۵۳ مورد کالای غیر مجاز کشف شد، همچنین ۱۱ مرکز نمایندگی مجاز خودرو، سه خانه بازی سرپوشیده، ۱۲ آسانسوربرقی منصوبه در مکان‌های عمومی و مراکز درمانی، ۶ سردخانه و  ۵۵ نازل بنزین و جایگاه CNG  به صورت ویژه بازرسی انجام شد.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: از مجموع بازرسی‌ها در سطح استان، بیشترین عدم انطباق های مشاهده شده در حوزه خدمات شامل مهمانپذیرها با ۵۲ درصد عدم انطباق و براساس چک لیست استاندارد ملی شماره ۲۰۴۲۹ و کمترین عدم انطباق ها مربوط به رستوران و چلوکبابی ها بر اساس استاندارد ملی ۲۰۸۳ بوده است.

نیازی اعلام کرد شهروندان می توانند گزارش تخلفات عرضه کالاهای بی کیفیت، طی شبانه روز را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یا با شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به این اداره کل استان اطلاع رسانی نمایند.

وی افزود: همچنین شهروندان جهت اصالت پروانه استاندارد کالا، می توانند از طریق سامانه پیامکی، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد (رایگان) به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا نسبت به اصالت کالا یقین حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha