۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84708930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«نانسی پلوسی» سفر خود به آسیا را به تعویق انداخت

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84708930
«نانسی پلوسی»  سفر خود به آسیا را به تعویق انداخت

تهران- ایرنا - «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برنامه سفر خود به آسیا را در پی مثبت شدن تست کرونا به تعویق انداخت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه «ژاپن تایمز»، سخنگوی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از به تعویق افتادن سفر او  به آسیا خبر داد. قرار بود رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اواخر این هفته در «توکیو» با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در راستای برنامه همکاری آمریکا و ژاپن در بحبوحه حمله نظامی روسیه به اوکراین ملاقات کند. 

رسانه های تایوان نیز گفتند قرار بود «نانسی پلوسی» روز یکشنبه به این جزیره سفر کند که نخستین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته به تایوان بوده است. 

«درو همیل» معاون رئیس دفتر «نانسی پلوسی» در توئیتی نوشت، پس از منفی اعلام شدن تست کرونای او در اوایل هفته اکنون تست کرونایش مثبت شده است. این در حالی است که وی علاوه بر دریافت ۲ دُز واکسن، دُز تقویتی را نیز دریافت کرده بوده است. بنابراین سفر آسیایی او به زمان دیگری موکول خواهد شد. 

براساس گزارش رسانه ها، نانسی پلوسی قرار بود اولین سفر خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ۲۵ سال گذشته را انجام دهد. این در حالی است که در سال ۱۹۹۷ «نیوت گینگریچ» به تایوان سفر کرده بود. 

روز یکشنبه چهل و سومین سالگرد تصویب قانون روابط با تایوان است که در سال ۱۹۷۹ توسط کنگره آمریکا پس از به رسمیت شناختن تایپه از سوی واشنگتن تصویب شد. این بخشی از قانونی است که روابط غیررسمی میان آمریکا و تایوان را حمایت و این امکان را فراهم می کند تا این جزیره تجهیزات نظامی دفاعی و قابلیت های دفاعی خود را در ارتباط با آمریکا حفظ کند.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روابطش با تاپیه را در حالی تقویت کرده است که چین معتقد است در صورت نیاز برای اتحاد و یکپارچگی از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد. چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت، سفر پلوسی به تایوان پیامدهای جدی دارد و روابط میان دو کشور به شکل جدی در خطر نابودی است. پکن قاطعانه مخالفت خود را با این سفر اعلام می کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha