۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84708939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استکبار همچنان در پی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: شهادت ۲ روحانی حرم رضوی ریشه در توطئه‌های استکبار جهانی داشته و ترفندی برای ایجاد تفرقه و جدایی میان شیعه و سنی است اما مردم ما با این دسیسه ها آشنا هستند و فریب دشمن را نمی خورند.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: در روزهای گذشته در حرم امام هشتم امام رضا(ع) ۲ نفر روحانی شهید شدند که این حادثه نشات گرفته از استکبار است، این ملت از استکبار بسیار زخم خورده است و این مردم هرگز نمی تواند با این بدخواهان کنار بیایند.

وی با اشاره به سالروز شهادت بنت الهدی صدر، شهادت شهید صیاد شیرازی گفت: شهادت و ترور این مجاهدان از یک جا فرمان گرفته است و آن نظام استکباری است، استکبار همیشه در منطقه ما جنایت کرده است و ارتباط ما با جهان استکبار هیچ وقت به سامان نمی رسد مگر اینکه آنان دست از ظلم و ستم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ میان مذاهب است در برهه ای از زمان، میان هندو و مسلمان تنش راه انداخت و اکنون دنبال هستند میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند اما این ملت با دیگر ملت فرق دارد مردم ما بصیر و آگاه هستند؛ چهل سال پای درس ۲ امام بزرگ نشسته و حکمت ها آموخته اند، ترفندهای دشمن را می شناسند و هیچگاه فریب دشمن را نمی خورند.

شرکت های دانش بنیان در استان کم

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شعار سال گفت: شمار شرکت های دانش بنیان استان در مقایسه با سایر استان ها کم است؛ شمار این شرکت ها در این استان بیش از ۳۰ شرکت نیست.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان در استان گفت: تقویت این شرکت ها منجر به ایجاد ثروت در جامعه و حل مشکلات معیشتی مردم می شود، در این استان نیاز است تا شرکت های کشاورزی ایجاد و تقویت شود.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در زمینه تولید بذر، آبیاری نوین کشاورزی سایر موارد کمک کار تولید و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی باشند.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: خداوند این ماه را قرار داده است تا به رضوان الهی برسیم و مسیر سلام را طی کنیم، با کمک این ماه مورد رضایت خداوند قرار بگیریم و به رضوان دست یابیم.

وی افزود: این ماه، ماه برکت است و هزاران برکت در این ماه وجود دارد که در ماه های دیگر وجود ندارد، خداوند توجه و عنایت خاص به بندگان دارد و ارزش عمل در این ماه مضاعف می شود مبادا این ماه تمام شود و ما بخشیده نشده باشیم و از آلودگی ها شسته نشده باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: روزه به معنای خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، در این ماه باید همه اعضای بدن روزه باشند باید حرمت این ماه را نگاه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha