۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۰:۴۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84709367
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: طرف‌های یمنی با طرح نفتکش «صافر» موافقت کردند

تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد از موافقت طرف‌های درگیر در یمن با طرحی با هدف مقابله با خطرات نفتکش «صافر» خبر داد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «دیوید گرسلی» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: ما یک برنامه هماهنگ برای مقابله با خطر قریب الوقوع نشت نفت از نفتکش صافر داریم.

وی همچنین گفت که تیمش در ۶ ماه گذشته سخت با طرف‌های درگیر در یمن کار کرده تا چیزی را که به درستی بمب ساعتی در سواحل دریای سرخ یمن نامیده شده، خنثی کند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که این طرح مورد حمایت طرف‌های درگیر و سایر گروه‌های ذی ربط و همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

گرسلی افزود: بر اساس این طرح، نفت کشتی صافر که قابل تعمیر نیست به یک کشتی دیگر منتقل خواهد شد تا از وقوع فاجعه زیست محیطی ناشی از نشت نفت در دریا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تاثیرات زیست محیطی نشت نفت شدید خواهد بود و هزینه‌های پاکسازی به تنهایی ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این مقام سازمان ملل گفت که او هفته آینده به پایتخت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر خواهد کرد تا در مورد این طرح بحث و درخواست حمایت کند.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می‌۲۰۲۰ هشدار و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha