۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبر: 84709501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاب حفظ کامل قرآن را فرا می گیرند

تهران - ایرنا - مدیرحوزه علمیه جعفریه شهرستان پیشوا گفت: با توجه به زمان پنج ساله دوره مقدماتی طلبگی، این حوزه علمیه از اساتید برتر حفظ قرآن نیز دعوت کرده تا در این دوره، طلاب حفظ کامل قرآن را نیز فرا گیرند.

حجت الاسلام حبیب‌الله حیدری روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا بااشاره به اینکه در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، ثبت نام در حوزه علمیه به منظور جذب طلبه در دوره پنج سطح مقدماتی آغاز شده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکیدات بسیاری بر ارزش طلبگی داشته و اظهار می‌دارند که طلبگی از همه‌ تخصص‌های موجود تأثیرش بیشتر است، لذا حوزه علمیه جعفریه داوطلب طلبه جذب می کند.

وی افزود: ثبت نام دوره پنج سطح مقدماتی حوزه علمیه جعفریه با حضور اساتید مجرب آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه ادامه دارد. داوطلبان حضور در حوزه علمیه جعفریه از مقاطع هشتم ، نهم و دهم تا پایان اردیبهشت ماه می‌توانند با حضور در محل حوزه ، به صورت حضوری ثبت نام کنند و دوره پنج سطح مقدماتی را فراگیرند.

حیدری ادامه داد: تمام تلاش مجموعه حوزه علمیه جعفریه پیشوا تربیت طلبه فاضل، اخلاقی ، جهادی و انقلابی است تا در راستای تامین نیازهای تبلیغی ، علمی و فرهنگی دیار پانزده خرداد گام‌های اساسی برداشته شود. این حوزه علمیه تلاش دارد تا با برگزاری اردوی‌های علمی و پژوهشی در راستای افزایش حوزه علمی طلبه‌ها اقدام کند.

مدیر حوزه علمیه جعفریه شهرستان پیشوا گفت : در تدریس دروس و اجرای برنامه‌های آموزشی طلبه ها از اساتید مجرب و با دانش قم استفاده می‌شود و با توجه به اهمیت مباحث اخلاقی، این دروس به صورت تخصصی و هر هفته ارائه می‌شود.

ارتقاء سواد رسانه‌ای طلاب

حیدری از برگزاری دوره‌های نویسندگی برای طلاب خبر داد و افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر ارتقاء سواد رسانه‌ای طلاب، حوزه جعفریه شهرستان پیشوا نسبت به برگزاری دوره آموزش تخصصی سواد رسانه ای و آشنایی با ابزارهای رسانه روز جامعه اقدام می‌کند.

مدیرحوزه علمیه جعفریه پیشوا یادآور شد : طلبه های حوزه جعفریه شهرستان پیشوا در خدمت به مردم و فعالیت های جهادی ثابت قدم بوده و در سال‌های گذشته با حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و برپا داشتن موکب، به زائران آستان قدس رضوی خدمات ویژه ارائه دادند.

حوزه علمیه جعفریه از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده و در میدان سپاه شهرستان پیشوا واقع شده است.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha