استقبال دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس تا افزایش اقامت مسافران نوروزی در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- استقبال ۹۰ درصدی دانش آموزان از بازگشایی مدارس، تجلیل از ایرنا سمنان به عنوان خادم ستاد اجرایی خدمات سفر، افزایش ۲۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان، دستیابی نونهال سمنانی به عنوان  قهرمان نمونه کشوری در رشته یوگا، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از چهاردهم تا نوزدهم فروردین ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بازدید میدانی از مدارس مشخص کرد که بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان استان سمنان در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، از آموزش حضوری استقبال کردند و همراهی خانواده‌ها بیش از انتظار بود.
محمد دستورانی روز چهارشنبه با قدردانی از همراهی خانواده‌ها با بازگشایی مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشایی مدارس در ابتدای راه با چالش‌هایی نیز همراه است که بررسی آن در نشست آتی مدیران آموزش و پرورش استان‌ها مطرح می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش میامی گفت: پنج هزار و ۹۱۱ مسافر از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در مدارس و اقامتگاه‌های خانه معلم این شهرستان اسکان یافتند.
علی اصغر وحیدی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۱۶۷ خانوار از ابتدای سفرهای نوروزی تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مدارس و اقامتگاه‌های خانه معلم این شهرستان پذیرش شدند.

کشف هشت دستگاه ماینر به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در سمنان، کشف سه‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم چوب تاغ و کشف یکهزار و ۲۰۰ بطری روغن مایع خارج از شبکه توزیع در شاهرود ، اخبار مهم پلیس استان سمنان در روز چهارشنبه بود.

فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از افزایش ۲۷ درصدی اقامت در ایام نوروز نسبت به سال ۱۳۹۸ در استان خبر داد و گفت: ۲۶۰ هزار و ۲۴۲ مسافر نوروز ۱۴۰۱ در هتل ها و مراکز اقامتی اقامت داشتند.
امیر کرم‌زاده عصر دوشنبه در آیین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی(ره) اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وارد استان سمنان شدند که بر اساس آن می‌توان گفت در حدود چهار میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند.
مدیرکل سازمان تبلیغات استان سمنان گفت: ۲۰۰ روحانی و مُبلغ دینی در ماه مبارک رمضان با استفاده از مباحث تفسیر و مفاهیم قرآنی به حل مسائل فردی و اجتماعی مردم در سراسر استان می‌پردازند.
حجت الاسلام عباس عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعزام تبلیغی ۲۰۰ نفر  روحانی از ظرفیت روحانیان درون استان و تعدادی روحانی نیز از شهر قم به سراسر استان برنامه ریزی شده و در حال انجام است.
فرمانده سپاه استان سمنان گفت: ۶ هزار بسیجی جهادگر استان در قالب ۶۵۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف خدمت رسانی، نوروز امسال در طرح بهار خدمت نقش آفرینی کردند.
سردار حمید دامغانی روز دوشنبه در جلسه جمع بندی اعزام گروه های جهادی در نوروز ۱۴۰۱ که در سالن جلسات شهید باقری ستاد سپاه استان سمنان برگزار شد، افزود: طرح بهار خدمت در نوروز ۱۴۰۱ به وسیله مجموعه سپاه و بسیج در سراسر استان سمنان برنامه ریزی شد و بسیجیان با هماهنگی فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان در عرصه های مختلف خدمت رسانی، نقش آفرینی کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: یک دستگاه اتوبوس گردشگری شهرداری سمنان از دوم تا چهاردهم فروردین به همراه راهنمای گردشگری جهت بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و باغ‌راه‌ها در پارک ۱۷ شهریور مستقر بود که در مجموع  ۷۷۰ نفر از گردشگران و مسافران از این اتوبوس استفاده کردند.
حمیدرضا پیوندی روز سه‌شنبه در نخستین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان در سال ۱۴۰۱ ابراز داشت: نظافت و مرمت بوستان‌ها و تعویض بیش از ۸۰۰ منابع روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها، رنگ‌آمیزی ۲۲ هزار متر از جدول‌ها، رفع نقص و رنگ آمیزی یکهزار و ۵۰۰ عدد از مبلمان شهری، استقرار نیروی ثابت پاکبان برای نظافت پارک‌ها و ۱۶۳ سرویس بهداشتی فعال در مسیر حرکت مسافران نوروزی از جمله خدمات شهرداری سمنان به مسافران نوروزی بود.
تجلیل از محمد جهانگیریان رئیس و الناز ملکی خبرنگار خبرگزاری ایرنا استان سمنان به عنوان خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان عصر دوشنبه با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان  سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی، تشییع و تدفین پیکر جانباز سرافراز محمدعلی غنیمت پور پدر شهیدحسین غنیمت‌پور قهرمان شاخص ورزش کشور در رشته تکواندو ‌که بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت، از دیگر خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: ۱۲ میلیون و ۸۹۵ هزار وسیله نقلیه در فاصله بیست پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین سالجاری در حوزه استحفاظی استان سمنان تردد کردند.
احسان منصورکیایی روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: طرح بهارستان در ۱۰۰ روستای استان با هدف بهسازی شبکه، بهبود ولتاژ برق، اصلاح روشنایی معابر و توسعه شبکه جهت تامین برق متقاضیان انجام شد.
سید محمد حسینی نژاد روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: این طرح با تعویض و جابه جایی یک هزار و ۵۰۰ اصله پایه برق، اصلاح و بهینه سازی ۱۳۹ هزار متر خطوط توزیع، احداث دو هزار و ۴۰۰ متر شبکه و نصب هشت ایستگاه هوایی توزیع برق به ظرفیت ۷۵۰ کیلوولت آمپر به منظور رفع ضعف ولتاژ و دایر نمودن ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی جهت تامین برق متقاضیان جدید در روستاها صورت گرفت.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد سیب‌های ذخیره‌سازی شده برای نوروز ۱۴۰۱ به قیمت تنظیم بازار عرضه و فروخته شد.
احسان عباسپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۲۶۰ تن سیب و ۵۵۰  تن پرتقال برای تامین نیاز شهروندان استان سمنان در بازار شب عید تامین شده بود که اکنون ۱۰۰ درصد سیب‌ها در بازار عرضه شد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: مسافرت با ناوگان عمومی به این استان در طرح نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی داشت.
غلامرضا طحان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: نوروز امسال ۴۳ هزار و ۸۵۰ مسافر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی وارد استان سمنان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در طرح نوروزی ۱۴۰۱ استان پذیرای ۹ هزار و ۳۵۰ مسافر بیشتر بود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۸ تیم سیار و ثابت رمضان امسال از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان طی زمان‌های مختلف بازدید می‌کنند تا فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.
حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: ۳۶ نفر شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۸ تیم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی  همکاری دارند.
ورزش

رئیس هیات ورزش‌های همگانی‌ استان‌ سمنان گفت: ریحانه اخلاقی در رشته یوگا و رده سنی ۹ تا ۱۱ سال قهرمان نمونه کشوری ورزش های همگانی استان ‌سمنان شد.

همت هادیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اخلاقی با شرکت در مسابقات قهرمانی یوگا کشور در مرداد ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه نخست شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha