کارشناس هواشناسی خراسان رضوی: گرد و غبار در استان ماندگار است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای در ساعات بعد از ظهر امروز با توجه به افزایش فشار هوا در نقاط شمالی و جنوبی استان، شاهد وزش باد و انتقال گرد و غبار به بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

یحیی قاینی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان برای فردا هم پایین خواهد بود و وزش باد همراه با گرد و خاک به خصوص در نواحی غربی و شمالی استان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز وزش باد شدید در خراسان رضوی رخ داد که با توجه به این رویداد بیشتر نقاط استان شاهد گرد و خاک و غبار بود که کاهش کیفیت هوا را نیز در پی داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز هم ماندگاری گرد و غبار در سطح استان باعث می‌شود کیفیت هوا در شهرستانهای استان به خصوص شهر مشهد کاهش داشته باشد و در شرایط ناسالم قرار گیرد.

قاینی‌پور افزود: امروز انتظار می‌رود در ساعات بعد از ظهر شاهد بارش به صورت پراکنده در نواحی شمالی استان باشیم که فردا هم در سطح استان رخ دهد ولی انتظار می‌رود از روز دوشنبه، شرایط کیفیت هوا به سمت بهبود رفته و هوا سالم شود.

وی اضافه کرد: امروز به طور میانگین دما در بیشتر نقاط استان به خصوص نیمه شمالی بین ۲ تا سه درجه افزایش خواهد داشت و انتظار می‌رود در گرمترین ساعات امروز دمای شهر مشهد  به ۳۱ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدّت قوچان با هفت درجه بالای صفر و تایباد با ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان به ثبت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha