۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84709739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای آلوده، دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است

قزوین-ایرنا-کارشناس سلامت و مسوول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: هوای آلوده به عنوان دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

صفیه احمدی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سراسر جهان، هوای آلوده به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه  است و از مهمترین نگرانی های بهداشت عمومی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت پایین هوای آزاد و داخل شهرها یک عامل خطر مهم برای بیماری های حاد و مزمن تنفسی و قلبی و عروقی است، تصریح کرد: در روزهای اخیر که با آلودگی هوا سر و کار داریم، توصیه می شود افرادی که در معرض بیماری های زمینه ای قرار دارند تمهیدات بهداشتی لازم را داشته باشند چرا که آلودگی هوا، خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش می دهد.  

احمدی زاده همچنین گفت : در حال حاضر به دلیل تغییر فصل و افزایش آلاینده های هوا به خصوص در شهرهای صنعتی با ۲ مشکل آلودگی هوا و شیوع کووید ۱۹ مواجه هستیم که میزان مراجعات افراد به مراکز درمانی افزایش می یابد و باید رعایت نکات مراقبتی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تا رفع آلودگی هوا، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، افراد بالای ۶۵ سال، کلیه افراد دارای بیماری های زمینه ای و مشکلات قلبی، عروقی، تنفسی و متابولیکی مثل دیابت، مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن و افرادی که در دوره بهبود و بازتوانی بیماری کووید ۱۹ به سر می برند باید نسبت به رعایت نکات مراقبتی نسبت به آلودگی هوا اهتمام داشته باشند.

این کارشناس سلامت اظهار داشت: علائمی مانند سرفه خشک، سوزش گلو، تنگی و مشکل تنفسی علائم رایج کووید ۱۹ و آلودگی هوا است که البته ابتلا به کووید ۱۹ می تواند همراه با تب و بدن درد باشد.

احمدی زاده همچنین در جهت کاهش اثرات بالقوه سلامتی ناشی از آلودگی هوا در زمان شیوع ویروس کرونا، افزود: افرادی که آلودگی هوا تاثیر مستقیمی بر سلامت آنها دارد به خصوص افرادی که دارای بیماری های زمینه ای قلبی، عروقی و تنفسی هستند، باید وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق پایگاه ها و رسانه ها پیگیری کنند و از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد خودداری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha