۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84709797
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: مدیریت عرضه کالاهای اساسی در استان مطلوب است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فراوانی و عرضه کالاهای اساسی در ایام عید و ماه مبارک رمضان در استان به نحو مطلوبی مدیریت شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در دیدار با رییس و کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی استان در آرامش بازار شب عید و عرضه کالاهای اساسی در این ایام قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: دولت در عرصه های مختلف با تمام توان در حال تلاش است و مردم برای سنجش میزان موفقیت یک دولت به وضعیت بازار می‌نگرند.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند قیمت چند قلم از کالاهای اساسی روزمره بازار را کنترل و مدیریت کند مردم دیگر با  قیمت های جدید در بازار مواجه نمی شوند و این موضوع نقش موثری در آرامش روانی جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وضعیت فروش نفت، منابع ارزی و مراودات دولت با منطقه بهتر شده است افزود: انتظار می رود با توجه به منابع دولت با کنترل   نوسانات قیمت، مطالبات به حق مردم رفع و تدبیر شود.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: مردم به خوبی می دانند که مشکلات اقتصادی فراوان و ریشه دار بوده و حل آن زمان بر است.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شده است گفت: در استان همدان از ۲۵۰ شرکت فناور فقط ۵۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ شرکت مربوط به بخش کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان استان همدان به ویژه در بخش کشاورزی تصریح کرد: ۳۰ درصد اقتصاد استان بر پایه کشاورزی قرار دارد و باید مساله دانش بنیان در بخش کشاورزی بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری پیگیری شود.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به خام فروشی به عنوان یکی از معضلات گریبان گیر استان همدان افزود: امروز در دنیا ارزش افزوده و تولید ثروت از طریق نفت و منابع اولیه نیست بلکه ثروت در آن جایی است که زعفران ما را می‌برند و به چند برابر قیمت دوباره به خود ما می فروشند. 

وی، سیب زمینی، سیر و گشنیز نهاوند را از جمله محصولات تولیدی مطرح استان همدان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط خاصی در تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور وجود دارد باید با توسعه صنایع تبدیلی از این محصولات تولید ثروت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه منابع ارزی چشمگیری صرف واردات نهاده‌های دامی می شود که در آن رانت خواری نیز دیده می شود گفت: می توان به جای تولید محصولات پرآب بر در استان همدان نهاده دامی را تولید کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به وارداتی بودن بخشی از بذر کشاورزی کشور اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، مراکز مطالعاتی و جوانان تحصیلکرده کشاورزی نخبه می توان در تولید بذر کشاورزی گام های موثری برداشت.

وی با اشاره به اینکه دادستان همدان در خصوص آزادسازی حریم رودخانه‌های جاری از الوند ورود کند گفت: باید مشخص شود که آیا حریم رودخانه ها در استان همدان رعایت شده و اگر رعایت نشده و تصرف عدوانی صورت گرفته، آزادسازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به تخریب خانه باغ ها اظهار داشت: در این رابطه از ابتدا باید به عموم مردم اطلاع رسانی درست و شفاف سازی روشن تری انجام شود که هرگونه اقدام به ساخت خانه باغ منجر به تخریب خواهد شد تا از آسیب های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان برای مدیریت تامین و توزیع اقلام اساسی و کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ایام ماه مبارک رمضان ارائه داد.

«غلامحسین تقوی» با اشاره به اینکه با تلاش های شبانه روزی همکاران و مجموعه مدیریتی استان کمبودی در هیچکدام از اقلام اساسی مورد نیاز مردم استان مشاهده نشد گفت: تا پایان ایام ماه مبارک رمضان تمامی اقلام کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز تامین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha