۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84709820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وعده سر خرمن بروکسل برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه جنگ روسیه و اوکراین و ادامه حمایت غرب از کی یف در برابر مسکو، اتحادیه اروپا وعده آغاز سریع بررسی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را داد. پیشتر اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که اوکراین راهی طولانی برای عضویت در این اتحادیه در پیش دارد و تحقق این امر در کوتاه مدت میسر نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا طی بازدیدش از شهر بوچا در اوکراین این موضوع را اعلام کرد.

فون در لاین ضمن محکوم کردن واقعه بوچا، این پیشنهاد را مطرح کرد که شروع بررسی درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا سرعت بگیرد.

وی افزود: مثل معمول ، این مسئله  دیگرسالها طول نخواهد کشید  فکر می کنم موضوع هفته هاست.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه در دیدار رهبران اتحادیه اروپا گفت که بسته جدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه کافی نیست.

زلنسکی در کی‌یف در دیدار «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوسپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت این اتحادیه افزود: من از همه جهان، اتحادیه اروپا و شخص اورسولا فون در لاین برای بسته پنجم تحریمی علیه روسیه تشکر می‌کنم، اما فکر می‌کنم این بسته تحریمی کافی نیست.

بسته پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا که این هفته تصویب شد، شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه و مسدود کردن دسترسی مسکو به بنادر اتحادیه اروپا است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha