سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال به تکمیل تالار مرکزی سمنان اختصاص می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: احداث و تکمیل تالار مرکزی سمنان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور است که سالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانکی به این طرح اختصاص می‌یابد.

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اکنون اعتبار سال ۱۴۰۰ برای تکمیل تالار مرکزی سمنان جذب شده است و در انتظار تخصیص اعتبار سال ۱۴۰۱ هستیم.

وی افزود: استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری برای تخصیص بودجه سال ۱۴۰۱ در همین ابتدای سال هستند که در روند اجای طرح وقفه ایجاد نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در حال حاضر فونداسیون طرح کامل و دیوارها بتن‌ریزی شده است و اجرای اولین طبقه به زودی آغاز می‌شود.

فلاح گفت: در ۲ سال گذشته، احداث هفت طرح راکد استان سمنان مانند مجتمع فرهنگی هنری شاهرود، آرادان، ایوانکی، کلاته رودبار، شهمیرزاد، دیباج و بیارجمند در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و اکنون استان سمنان هیچ طرح عمرانی راکدی در حوزه فرهنگ و هنر ندارد.

وی افزود: کتابخانه «شهید محسن فخری زاده» در مهدیشهر با ظرفیت ۴۰ هزار عنوان کتاب نیز سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: طرح مجتمع فرهنگی و هنری دیباج، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگ و هنری(تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روز از  بهمن ۹۹ کلنگ‌زنی شد.

احداث این تالار از مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در سال ۹۵ به استان سمنان بود  و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha