۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 84709910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان پناهگاه‌های زیرزمینی را تقویت می‌کند

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 84709910
آلمان پناهگاه‌های زیرزمینی را تقویت می‌کند

تهران- ایرنا- با ادامه تنش ها در اوکراین، دولت آلمان کار برای تقویت پناهگاه های زیرزمینی و تدارک انبار ذخایر تجهیزات پزشکی را آغاز کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه "ولت آم سونتاگ" چاپ آلمان امروز شنبه به نقل از وزیر کشور آلمان گزارش داد که کشورش کار برای تقویت پناهگاه های زیرزمینی و ایجاد انبارهای بحران در مواقع جنگ را آغاز کرده است.

پس از دهه‌ها روند نزولی  تقویت نیروهای مسلح آلمان، جنگ روسیه در اوکراین منجر به تغییر سیاست های بزرگی در این کشور شده، به گونه ای که «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان از افزایش هزینه‌های دفاعی و تخصیص ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۰۹ میلیارد دلار) به ارتش خبر داده است.

«نانسی فزر» وزیر کشور آلمان نیز در گفت‌وگویی با این روزنامه تشریح کرد که دولت برلین به دنبال ارتقای سیستم های سرپناه عمومی و تخصیص بودجه برای حفاظت از مردم است.

فزر افزود: در حال حاضر ۵۹۹ پناهگاه عمومی در آلمان وجود دارد و ما در حال بررسی افزایش این تعداد هستیم. ضمن آنکه تخریب پناهگاه ها متوقف شده است.

این مقام دولت برلین خاطرنشان کرد که آلمان در حال بررسی زمینه های جدید با هدف تقویت پارکینگ های زیرزمینی، ایستگاه های مترو و زیرزمین ها برای تبدیل شدن به پناهگاه های احتمالی است و افزود که دولت ۸۸ میلیون یورو برای نصب آژیرهای جدید به ایالت های فدرال تخصیص داده است. وی با این وجود تاکید کرد این میزان برای پوشش کل کشور هرگز کافی نیست.

فزر علاوه بر طرح های موجود برای تقویت پناهگاه ها از برنامه های دولت با هدف تقویت سایر بخش ها خبر داد و افزود: ما به دنبال ایجاد ذخایر بحرانی از جمله تدارک تجهیزات پزشکی، لباس های محافظ، ماسک و دارو هستیم.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha