۲۸۸ پرونده قاچاق آرد در استان همدان تشکیل شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 84709938
۲۸۸ پرونده قاچاق آرد در استان همدان تشکیل شد

همدان- ایرنا- سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ۲۸۸ فقره پرونده عرضه خارج از شبکه و قاچاق آرد به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال سال گذشته در این استان تشکیل شده است.

مرضیه یونسی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: قاچاقچیان آرد توسط تعزیرات حکومتی به پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به شرایط منطقه، برخی سودجویان اقدام به خرید غیرقانونی آرد دولتی از نانوایی ها و انتقال آن به استان های مرزی برای قاچاق به کشورهای همسایه می‌کنند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: در یکی از این پرونده ها طبق گزارش پلیس امنیت اقتصادی همدان ۲ نفر تعداد ۲۴۵ کیسه آرد دولتی به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال را در یک کامیون در همدان بارگیری و قصد انتقال آن به کرمانشاه را داشتند.

یونسی اضافه کرد: راننده و سرنشین متخلف پس از درگیری با پلیس در همدان به دام پلیس افتادند و محموله آرد قاچاق آنها کشف و توقیف شد.

وی گفت: هیات اول بدوی این اداره کل پس از تشریفات قانونی و صدور رای، متهمان را علاوه بر الزام به عرضه آرد در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت و اداره غله، به پرداخت یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha